loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه شعر «مدافعان حرم» منتشر شد

مجموعه شعر «مدافعان حرم» از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شده است. در این اثر، سروده های از شاعران کشور جمع آوری شده است.

پنجشنبه 12 آذر 1394

مجموعه شعر «مدافعان حرم» (کتاب نخستین کنگره شعر مدافعان حرم) به کوشش مجید سعدآبادی گردآوری شده و طراحی جلد و صفحه آرایی آن را مصطفی عمانیان برعهده داشته است.

در این کتاب، آثاری از شاعرانی همچون جواد محقق، علیرضا قزوه، علی محمد مؤدب، سیداکبر میرجعفری، علی فردوسی، محمدحسین ملکیان، محمدصارمی شهاب، علی سلیمانی، علیرضا رجبعلی زاده، فاطمه نانی زاد، میلاد عرفان پور، محمدمهدی سیار، احمدرضا خان احمد، قاسم بای، زهرا شعبانی و ... منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه مجموعه شعر «مدافعان حرم» آمده است: «انقلاب اسلامی ایران به برکت اربعین و اربعین های پی د رپی شهدای قم و تبریز و دفاع شهرها، به پیروزی رسید و بیش از هرچیز این انقلاب ثمره ی خون پاکانی ست که در دفاع از انقلاب عاشورا و حریم حرم حضرت سالار شهیدان «اباعبدالله الحسین)ع)» و عقیله کربلا بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و شهدای عالی مقام کربلا قیام کرده اند.

کربلا یک حقیقت در گستره تاریخ است که هر روز درخشان تر از پیش چونان خورشیدی می درخشد و جان ها و جهان های تاریک را روشن می کند. در همیشه ی تاریخ به موازات نور و روشنی و حق و حقیقت، تاریکی و پلشتی و دروغ و خیانت حضور داشته است...»

این اثر که به همت دفتر ادبیات بیداری اسلامی حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، دوشنبه 2 آذرماه در مراسم اختتامیه «یادواره شعر مدافعان حرم» و با حضور خانواده شهدا رونمایی می شود. این برنامه با حضور و سخنرانی شخصیت های لشکری و کشوری، شعرخوانی شعرای برگزیده و با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم ادامه خواهد یافت.
جایزه شاعران برگزیده، سفر به سوریه و زیارت مرقد حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) است. آیین اختتامیه «یادواره شعر مدافعان حرم» از ساعت 15 تا اذان مغرب روز دوشنبه، 2 آذرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط