loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی گذرا به جریان افراط گرای شیعی در «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی»

کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با نگاهی گذرا به جریان افراط گرای شیعی اثر صالح قاسمی توسط انتشارات سلمان پاک منتشر شد.

پنجشنبه 12 آذر 1394

کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک منتشر شد.

هر دو عبارت «مرجعیت موروثی» یا «تشیع انگلیسی» که همان عنوان کتاب حاضر است، در شناخت و تبیین جریان افراط گرای شیعی در عصر حاضر بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ چرا که از طریقی، خاندان شیرازی که لیدر اصلی این جریان افراط گراست، مرجعیت را میراث خاندانی خویش می داند و از طرف دیگر، ارتباط و وابستگی عوامل در صحنه این جریان، به سرویس های اطلاعاتی عربی، غربی و خصوصاً انگلستان، غیرقابل انکار است.

اگر که تا دیروز از سلفیان منتسب به اهل سنت و تکفیری های وهابی نگران بودیم؛ اما امروز به برکت سازمان های اطلاعاتی سه گانه آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، شاهد ولادت و رشد جریان «تکفیری و تجهیلی» نوینی در درون جوامع شیعی هستیم. طی سال های اخیر، این جریان مدعی مرجعیت موروثی که باگذشت زمان، وابستگی آن به سرویس‎های اطلاعاتی انگلستان و ایالات متحده، آشکارتر می گردد به دنبال توسعه نفوذ خود به هیئت های مذهبی و ترویج نوعی از سکولاریسم به نفع دشمنان نظام اسلامی‎مان است.

رهبر فرزانه ‎انقلاب‎اسلامی نیز در مناسبت های مختلف بر کلیدواژه های «تسنن آمریکایی» و «تشیع انگلیسی» تأکید داشته اند. در یکی از جدیدترین این موارد، ایشان در سال 1394 در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در فرمایشات‎شان تصریح کردند: «به این هم شیعه توجه کند هم سنی. بازی دشمن را نخورند. آن تسننی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیعی که از مرکز لندن صادر شود به دنیا، این ها مثل هم هستند. هر دو برادران شیطان هستند و هر دو عوامل آمریکا و غرب و استکبار هستند.»

بنابراین، این جریان ‎های تکفیری با هر دو قسم منتسب به سنی و شیعی اش، به مثلث شوم انگلیس، آمریکا و اسرائیل خدمت بزرگی می‎کند، که امت اسلامی به طور عام و محور مقاومت به طور خاص را به ضعف بکشانند، آن هم با مشغول کردن مسلمانان به فتنه های مذهبی و جنگ های داخلی ویران کننده، که مدرن ترین و قوی ترین سلاح های نظامی غرب از انجام آن عاجز بودند.

اینجاست که اهمیت انذارهای راهبردی، اکید و مکرر رهبر معظم انقلاب در باب لزوم حفظ وحدت بین فرق‎اسلامی، بیشتر فهمیده می‎شود و عمق خیانت این جریان افراطی و انحرافی شیعی نیز بهتر درک خواهد شد.

از جریان افراط‎گرای «تشیع انگلیسی» و ماهیت فکری آن چه می‎دانید؟ ارتباط مفهوم «مرجعیت موروثی» با جریان شیرازی‎ها چیست؟ پاسخ بسیاری از این سوالات و ناگفته‎های روشنگرانه دیگری همچون مطالب زیر را در این اثر خواهید یافت؛ تاریخچه فکری جریان وحدت‎شکن شیرازی‎ها، مکاتبات و حمایت‎های ساواک از سیدحسن شیرازی در مقابله با امام موسی صدر و شهید چمران در سوریه و لبنان، فتاوا و مکاتبات مراجع عظام نجف در مورد مرجعیت سیدمحمد شیرازی، بازخوانی جعل مناسبت‎های دینی و بدعت‎هایی همچون؛ «هفته برائت» ، «روز نصرت امامین عسکریین» ، «غدیر ثانی»، «اصرار بر قمه زنی» و ...، سرمایه‎گذاری و طراحی نظریه‎پردازان غربی برای مقابله با تمدن نوین اسلامی و شیعی در ایران به وسیله جریان شیرازی‎ها، فصل مشترک جریان شیرازی‎ها و جریان‎های لندن‎نشین، کارکرد مشترک سیاسی و تفرقه‎افکنانه تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی در دنیای اسلام و در سطح جهان، دیدگاه علما و نخبگان حوزوی و دانشگاهی درباره جریان شیرازی‎ها و تشیع انگلیسی و اصلی‎ترین راهکار مقابله با اصول فکری جریان افراط گرای شیعی و ممانعت از نفوذ انحرافات و بدعت‎های این جریان در مجامع مذهبی.

کتاب «مرجعیت موروثی یا تشیع انگلیسی» با موضوع نگاهی گذرا به جریان افراط‎گرای شیعی به قلم صالح قاسمی از سوی نشر سلمان پاک در 260 صفحه و با قیمت 9 هزار تومان منتشر شد.

برای خرید این کتاب می توانید به فروشگاه اینترنتی پاتوق کتاب فردا مراجعه فرمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط