loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار اثر جدید استاد یثربی

نویسندگان مرتبط : سید یحیی یثربی

تازه‌ترین اثر استاد «سید یحیی یثربی» با نام «مقدمه‌ای بر فلسفه سیاسی در اسلام» از سوی نشر امیرکبیر به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی (ایکنا)، یثربی در مقدمه این کتاب هدف از تألیف آن را تبیین فلسفه سیاسی اسلام و تلاش برای طراحی نظام الهی برای اداره کشور اعلام کرده است.

این کتاب در حقیقت جلد نخست از مجموعه‌ای سه جلدی است که یثربی چندی پیش از تالیف آن خبر داد و قرار است به طرح جامع نظام سیاسی در اسلام و دفع اشکالات نظری و عملی آن بپردازد.

یثربی در این کتاب به بحث پیرامون سابقه سیاست از ابتدای عصر اندیشه بشری تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و در ادامه و در فصل دوم سیاست از منظر فلاسفه اسلامی را مد نظر قرار می‌دهد. وی سپس شکل‌گیری تفکر سیاسی بر مبنای منابع اسلامی و نیز بحث‌های سیاسی حاضر در حکومت اسلامی که متاثر از اندیشه و فلسفه غرب است را در فصول بعد مورد توجه قرار می‌دهد. یثربی در این دو بخش به بحث امامت و امکان انحراف و تحریف و نیز اوصاف امام و خلیفه و نیز چگونگی تعیین و انتخاب امام و نیز بررسی اندیشه متجددانه غربیان در باب سیاست‌مداری می‌پردازد.

وی در بخش دوم کتاب به بررسی فلسفه سیاست بعد از انقلاب اسلامی و تبیین سیاست اسلامی و حاکمیت دینی می‌پردازد و پس از آن نیز ویژگی‌های جامعه تسخیری و نیز شرایط و زمینه‌های آن‌ها را شرح داده است.

بررسی عملکرد سیاسی ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نگرشی بر تحول در معرفت‌گرایی، تحول در شیوه اجرا و نیز بررسی نظام حکومتی عبد ـ رب از دیگر بخش‌های این کتاب است که در ادامه موضوعاتی مانند توحید، ربوبیت، اعتبار انسان، عبودیت، ولایت و اطاعت را مورد توجه خود قرار داده است.

این کتاب را مؤسسه انتشارات امیرکبیر با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 6200 تومان به بازار عرضه کرده است.

سید یحیی یثربی متولد سال 1321 است و علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکتری در فلسفه و حکمت اسلامیاز دانشکده الهیات دانشگاه تهران است و هم اکنون نیز استاد فلسفه اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی است.
از این نویسنده کتابهای عرفان نظری، از راه تا راز، عرفان و شریعت، ماجرای غم انگیز روشنفکری در ایران و عرفان عملی در اسلام در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 20 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط