loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«پرسش‌های قرآنی جوانان» به بیست جلد می‌رسد

8 جلد دیگر از مجموعه «پرسش‌های قرآنی جوانان» زیر نظر حجت‌الاسلام دکتر «محمد‌علی رضایی‌ اصفهانی» از سوی پژوهش‌های تفسیر و علوم قرآن تابستان 88 منتشر می‌شود.

«مجموعه پرسش‌های قرآنی جوانان» تاکنون در دوزاده جلد منتشر شده است، تهیه‌کنندگان این مجموعه با این تفکر که قرآن به مسائل مهمی در حوزه‌های مختلف دانش بشری اشاره دارد و بدان‌ها پرداخته است و از طرف دیگر با توجه به عظمت و انسان‌سازی این کتاب آسمانی، تلاش می‌کنند تا الفت بیشتری بین قرآن و قشر جوان برقرار سازند. از سویی دیگر، با روش پرسش و پاسخ، علاوه بر آنکه موضوع‌سازی و جهت‌دهی مطالب علمی و قرآنی آسان‌تر می‌شود، برای مخاطب جوان نیز سهولت خاصی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی، طریقه‌های تدوین این مجموعه را این‌گونه بیان کرده است: «چندین سال است که جمعی از پژوهشگران حوزه و دانشگاه گردهم آمده و با تأسیس موسسه فرهنگی پژوهش‌های قرآنی «واحد پاسخ به پرسش‌ها» و ارسال پرسش‌نامه به مناطق مختلف و نیز از طریق شنوندگان رادیو معارف، به گردآوری پرسش‌ها و ارائه پاسخ پرداخته‌اند و اینک بخشی از این پرسش و پاسخ‌ها در این مجموعه گردآوری و ارائه شده است.

همان‌طور که گفته شد، تاکنون 12 جلد از این مجموعه منتشر شده و در اختیار مخاطبان جوان قرار گرفته است، انتشارت «پژوهش‌های تفسیر و علوم قرآن» در نظر دارد تا 8 جلد دیگر این مجموعه را تا پایان تابستان سال جاری منتشر کند.

«نصرالله سلیمانی» کارشناس روابط عمومی این انتشارات نیز در این باره گفت: پرسش‌های این 8 جلد از دانشگاه‌ها و مرازک آموزشی سطح کشور جمع‌آوری شده و زیر نظر حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی توسط محققان مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای هر جلد این مجموعه محققان معرفی شده‌اند و سوالات برای هر جلد دسته‌بندی شده و هر جلد اختصاص به موضوع خاصی دارد.

سلیمانی حوزه‌های علوم طبیعی، زیست‌شناسی، روان‌شناسی، پیامبر مهر، مهر مهدوی، امام زمان و مناسبات آن با قرآن در دو جلد، روابط دختر و پسر از منظر قرآن و علوم قرآنی از موضوعاتی است که در دوزاده جلد منتشر شده این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و موضوعاتی چون، قرآن و بهداشت روان، قرآن و علوم طبیعی، قرآن و خاورشناسان و ... نیز از موضوعاتی است که در 8 جلد جدید بررسی شده‌اند.

وی افزود: هر جلد این مجموعه در 150 تا 200 صفحه به 10 تا 20 پرسش قرآنی مطرح شده از سوی جوانان پاسخ داده‌ شده است.

سلیمانی در پایان گفت: تلاش خواهیم کرد که این 8 جلد را با هم و به صورت یک‌جا تا پایان تابستان 88 منتشر و ورانه بازار کنیم.

چهارشنبه 20 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط