loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره عرفانی آیت‌الله جوادی آملی در یک کتاب

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

کتاب «شهد شهود» به قلم «محمدجواد رودگر» به بررسی سیره عرفانی آیت‌الله جوادی آملی پرداخته که به همت انتشارات مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایکنا، این کتاب سیره عرفانی آیت‌الله جوادی آملی را بررسی کرده است و گوشه‌هایی از اندیشه‌های عرفانی او را که در کتب تفسیری و فلسفی پراکنده است را به صورت مجموعه‌ای واحد تدوین کرده است؛ لذا نگارنده عهده‌دار تبیین روش و سیره سلوکی و گرایش‌های عرفانی این قرآن‌شناس معاصر بر محور آثار گفتاری و نوشتاری اوست.

این کتاب در قالب دو بخش اصلی تدوین شده است: بخش اول با نام «شهد شهود» به بررسی عرفان از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی پرداخته است و دارای فصل‌های: منزلت انسان کامل در عرفان اسلامی و نسبت عرفان و اخلاق، نسبت‌شناسی عرفان و فلسفه و ویژگی‌های عرفان ناب در افق آیت‌الله جوادی آملی است. «حقیقت عرفان و روش عارفان» بخش دوم این کتاب است و مسائلی چون خانه شیشه‌ای، قلب سلیم؛ منبع شناخت شهودی در آن مورد توجه واقع شده است.

لازم به ذکر است که کتاب «شهد شهود» نوشته محمدجواد رودگر در 50 صفحه و با شمارگان 1500 نسخه به بهای 5000 ریال برای نخستین بار در سال جاری از سوی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما منتشر شده است.

کتاب «مراحل عرفان» رودگر، که توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است، در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 21 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط