loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزرگداشت علامه عطاردی در کتابخانه مجلس

کتابخانه مجلس شورای اسلامی مراسم بزرگداشت علامه «عزیزالله عطاردی» ـ را که پیش از این قرار بود در بهار امسال برگزار کند ـ در تابستان 88 برگزار خواهد کرد.
به گزارش ایکنا، کتابخانه مجلس شورای اسلامی در نظر دارد تا مراسم بزرگداشتی برای علامه عطاردی برگزار کند.
«سید‌سعید میرمحمد صادق» دبیر اجرایی این بزرگداشت با اعلام این خبر به ایکنا گفت: به منظور برگزاری همایش بزرگداشت علامه عطاردی، این کتابخانه اقدام به انتشار یادنامه‌ای شامل مقالاتی پیرامون این چهره شاخص کرده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در حال تدوین و تنظیم نهایی این یادنامه هستیم و پس از انتشار آن مراسم بزرگداشت را برگزار خواهیم کرد.
میرمحمد صادق گفت: پیش از این قرار بود بزرگداشت علامه «عزیزالله عطاردی» در نهمین همایش حامیان نسخ خطی برگزار شود که به دلیل انتقال این همایش به کتابخانه ملی این امر منتفی شد.
دبیر اجرایی مراسم بزرگداشت علامه عطاردی در اشاره به زمان برگزاری این همایش تصریح کرد: هنوز روز برگزاری مراسم تجلیل مشخص نشده، ولی به احتمال بسیار در تابستان برگزار خواهد شد.
علامه حاج شیخ عزیز‌الله عطاردی با بیش از نیم قرن تلاش خستگی‌ناپذیر علمی، در راستای اعتلای فرهنگ تشیع و ایران، کارنامه‌ای درخشان در عرصه پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه دارد و با بیش از ‌٥٠عنوان اثر در ‌١٠٠ جلد، از نوادر روزگار به‌شمار می‌رود؛ وی تنها شخصیت مسلمان و شیعه‌ای است که در باب احادیث ائمه اطهار آثار بسیاری دارد، مجموعه آثار علامه عطاردی در چند حوزه قابل تقسیم‌بندی است.
یکی از مهمترین آثار تألیفی علامه عطاردی مربوط به سرزمین خراسان است که در هفت جلد منتشر شده و حدود 20 جلد نیز در همین باب در دست چاپ است، همچنین آثار مستندی در رابطه با احادیث نبوی از وی در 70 جلد تألیف شده که دارای ارزش‌های معنوی بی‌شماری است.

پنجشنبه 21 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط