loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی کارنامه جمهوری اسلامی در نشریه «سوره»

تازه‌ترین شماره نشریه تحلیلی ـ فرهنگی «سوره» با گفتار و نوشتارهایی درباره دوران انقلاب اسلامی و عملکرد جمهوری اسلامی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. در این شماره از سوره، گفتار و نوشتارهایی از «حسن بنیانیان»، «عماد افروغ»، «یعقوب توکلی»، «هدایت‌الله بهبودی»، «محمدرضا سرشار» و «محمدحسین پناهی» به چشم می‌خورد.

حسن بنیانیان در سرمقاله این شماره نشریه «سوره» که با عنوان «پیشرفت نامتوازن» به این موضوع اشاره کرده است که «انقلاب اسلامی و عملکرد جمهوری اسلامی در هر لحظه موفقیت‌های جدیدی به دست آورد و آن‌چه می‌توان به عنوان ضعف عمده مطرح کرد، عدم توازن در پیشرفت در ابعاد مختلف تحولات یک جامعه رو به پیشرفت است».

نشریه «‌سوره» پیام نوروزی مقام معظم رهبری را با عنوان «حرکت مشترک مردم و مسئولان» ارائه کرده و پس از آن در یادداشتی بلند نگاهی دارد به «جایگاه رسانه در ایجاد یا رفع مظلومیت فرهنگ» که این مطلب با عنوان «زمینه‌های رشد و توسعه» منتشر شده است.

«جایزه دادنی است نه گرفتنی» که مروری بر جشنواره فیلم فجر از علی شیرازی، گفت‌وگو با رئوف گوهریان؛ مسئول کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر ایران، گزارشی از موزه شهدا، مقایسه وضع موجود با وضعیت قبل از انقلاب با عنوان «کارنامه سی‌ساله جمهوری اسلامی ایران»، گفت‌وگو با اصغر طاهرزاده درباره نظام جمهوری اسلامی، گفت‌وگو با حجت‌الله ایوبی و ... از دیگر مطالب «سوره» جدید است.

گفت‌و‌گو با رضا منصوری با عنوان «تحول در مفاهیم»، «انقلابی که فقط شبیه به خودش بود» از عباس ملکی، گفت‌وگو با محمدحسین پناهی درباره تاثیر فرهنگی انقلاب اسلامی ایران بر تئوری‌های انقلاب، «رئوس استراتژی بزرگ جنبش جهانی اسلام»، «گفتمان انقلاب اسلامی، عوامل فرود و عناصر فراز»، « نگاهی به جهانی شدن، اسلام و انقلاب اسلامی» را هم می‌توان در نشریه «سوره» مطالعه کرد.

محمدرضا سرشار هم در این شماره از سوره مطلبی تفصیلی «مختصات و بایدها و نبایدهای رمان انقلاب» را بررسی کرده و هدایت‌الله بهبودی هم «سیر تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» را مورد توجه قرار داده و حجت‌الاسلام سعید فخرزاده هم در گفت‌وگویی که با او انجام شده «کنکاشی در آن چه گذشت» داشته است.

نشریه فرهنگی تحلیلی به صاحب امتیازی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر مسئولی حسن بنیانیان توسط انتشارات سوره مهر شده است. این نشریه در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب قابل تهیه است.

دوشنبه 25 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط