loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار 3 کتاب جدید موسسه بوستان کتاب

موسسه بوستان کتاب قم در هفته جاری سه کتاب «جوان از منظر معصومان»، «نظریه ضرورت در فقه اسلامی» و «تأثیر جریان‌های سیاسی بر تفسیر و مفسران» را با تالیف جدید به بازار کتاب ارائه کرد.

کتاب «جوان از منظر معصومان» را حجت‌الاسلام و‌المسلمین «محمدجواد طبسی» از اساتید حوزه علمیه قم تالیف کرده است. وی در این کتاب تلاش کرده با نگاهی به سیره و کلام معصومین(ع)، به طرح و تبیین مساله تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام برای مخاطب جوان بپردازد.

طبسی پیش از این نیز کتاب‌هایی مانند «حیاة‌الامام العسکرى»، «فاطمه الگوى حیات زیبا»، «حقوق فرزندان در مکتب اهل‏بیت (ع)»، «حیاة الصدیقه فاطمه‏(س)» «بامداد بشریت» و «حوارات ساخنه» را تالیف و توسط موسسه بوستان کتاب قم منتشر کرده. این کتاب در قطع شومیز و با قیمت 2800 تومان منتشر شده است.

بوستان کتاب قم همچنین در هفته جاری کتاب «نظریه ضرورت در فقه اسلامی» را به قلم «وهبه زحیلی» و با ترجمه «حسین صابری» را نیز به بازار کتاب عرضه کرده است.

اثر حاضر تلاش دارد به مصداق و کاربردهاى احکام و مقررات اضطرارى در اسلام در هشت فصل، پاسخ دهد و جدای از آن به تبیین قوانین ثابت و نیز متغیر موجود در احکام اسلامی با توجه شرایط و اقتضائات زمان و مکان بپردازد. مولف در نگارش این کتاب همچنین به پاسخگویی در ارتباط با سوالاتی پیرامون قوانین متغیر که درهنگامه «ضرورت» ها پیش مى‌آید و سازوکار حاکم بر آن‌ها کدام است و تبیین نظریه‌اى عمومى در باب ضرورت این احکام توجه داشته است. این کتاب نیز در قطع وزیری و با قیمت 9800 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

این موسسه همچنین در این هفته کتاب «تاثیر جریان‌های سیاسی بر تفسیر و مفسران» را به قلم «علیرضا رستمی» منتشر کرده است.

مفسران قرآن کریم، زحمات فراوانى را در جهت کشف و شناسایىِ مفاهیم قرآنى، کشیده‌اند و در طول قرن‌ها، میراث گران‌بهاى تفسیرى از خود بر جاى گذاشته‌اند؛ اما بى‌تردید برخى از آنها، خواسته و ناخواسته، تحت تأثیر گروه‌ها و جریان‌هایى قرار گرفته‌اند که کوشیده‌اند روایات تفسیرى را دیگر گونه جلوه دهند.

جریان‌هاى سیاسى که اقداماتى علیه پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و صحابه و تابعین و تفسیر آنها اعمال کرده‌اند و در نتیجه، آن اقدامات، زمینه قدرت و نفوذ آنان بیشتر مى‌شد. اثر حاضر نشان مى‌دهد که پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و تفسیر آنها از هیچ‌گونه اقدام سیاسى متأثر نبوده است؛ برخلاف برخى صحابه و تابعین که در تفسیر خود، متأثر از جریان‌هاى سیاسى بوده‌اند.

این کتاب پژوهشی تاریخی در ارتباط با نحوه ارائه و تفاوت تفسیرهای ارائه شده از قرآن کریم توسط پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت و معصومین(ع) و تفاوت آن با تفسیرهای صورت گرفته از سوی صحابه و اصحاب ایشان است. این کتاب در قطع وزیری و با قیمت 13000 تومان در هفته جاری به بازار کتاب ارائه شده است.

منبع: ایکنا

پنجشنبه 28 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط