loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاه‌سلطان حسین‌ها در پویا

شماره جدید نشریه فرهنگ پویا از سوی دفتر پژوهش های فرهنگی دانشجویی منتشر شد.

از جمله مهم ترین مطالب به چاپ رسیده در دوازدهمین شماره فصلنامه فرهنگی ، اجتماعی فرهنگ پویا می توان به تکلیف گرایی؛ نقشه راه پیروان خمینی(ره)، توحید اساس حرکت ماست، پس مانده های منافقین کانون فتنه هستند، شناخت شاه سلطان حسین ها کار سختی نیست، عاشورا این بار زمان هلاک یزیدهاست، جاذبه در حد اعلا؛ دافعه در حدضرورت، مرامی که دوست و فامیل نمی شناسد، نقد پذیری؛ نشانه واقعی اصول گرایی و وقتی بی بند و بارها روی اصول پنجه می‌کشند، اشاره کرد.

در گزیده ای از مطلب «توحید؛ اساس حرکت ماست» که به اصول گرایی در مکتب امام روح الله و رهبر فرزانه انقلاب پرداخته، آمده است: «دراندیشه اصول گرایی، همواره دغدغه اجرای عدالت در جامعه وجود دارد. رهبر معظم انقلاب نیز، عدالت را فلسفه وجودی انقلاب دانسته و چنین گفته اند: «فلسفه وجودی ما، عدالت است. این که ما برنامه رشد اقتصادی درست کنیم و بگذاریم بعد از حاصل شدن دو، سه برنامه رشد اقتصادی، به فکر عدالت بیفتیم، منطقی نیست. رشد اقتصادی باید همپای عدالت پیش برود؛ برنامه ریزی کنند وراهش را پیدا کنند.»

در بخشی از مطلب «موریانه ای برای پوساندن درخت انقلاب» که در رابطه با تعارض اصولگرایی با جناح‌گرایی آورده شده است، می خوانیم: «حضرت امام(ره) این واقعیت را بیان کردند که اگر هر گروه و حزبی که در نظام اسلامی شکل بگیرد، ولی مقصد وهدف خود را با مصالح شخصی و گروهی گره بزند و به جلب رضایت خداوند اهمیت ندهد، نه تنها خودی نیست؛ بلکه از حزب شیطان می شود.»

فرهنگ پویا به صاحب امتیازی حجت الاسلام مجتبی مصباح، مدیر مسؤولی حجت الاسلام سیداحمد رهنمایی و سردبیری حسن طاهری در خرداد ماه سال جاری از سوی دفتر پژوهش های فرهنگی دانشجویی منتشر شده است.

منبع: رسانیوز

فرهنگ پوبا در فروشگاههای دفتر نشر معارفو سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 31 خرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط