loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آشنایی با فلسفه هنر» بلخاری

نویسندگان مرتبط : حسن بلخاری قهی | پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی

کتاب "آشنایی با فلسفه هنر" نوشته حسن بلخاری قهی انتشار یافت.
به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب "آشنایی با فلسفه هنر" شامل مجموعه سوالاتی در باب فلسفه هنر و چیستی آن است که توسط پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر انتشار یافته است.

در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است : در این مجموعه که فقط با هدف و نیت آشنایی مخاطبان با فلسفه هنر و مباحث مطروح شده در آن تهیه شده، برآنیم که ساده و روشن به این سوال اساسی که فلسفه هنر چیست؟ و مجموعه سوالاتی که زیر مجموعه این سوال اساسی هستند پاسخ دهیم.

این کتاب شامل سه بخش است که در بخش اول به مباحثی همچون فلسفه هنر چیست؟، تبار شناسی واژه‌های هنر، فن و صناعت، نظریه‌های بنیادی در تبیین ماهیت هنر پرداخته شده است.

در بخش دوم، با عنوان "هنر و فلاسفه" مباحثی مانند هنر و زیبایی در آرای افلاطون، هنر و زیبایی در آرای ارسطو، هنر و زیبایی در آرای افلاطون و تاملی در مبادی و مبانی فلسفه هنر در عصر روشنگری، تبیین و بررسی شده است.

در بخش سوم این اثر نیز تاملاتی در فلسفه هنر اسلامی شامل مباحث مناقشه در وجود دو ماهیت هنر اسلامی، ضرورت تکوین و تدوین فلسفه هنر اسلامی، چالش‌ها و راهکارها آورده شده است.

چاپ اول این کتاب در شمارگان 2900 نسخه منتشر شده است. از این استاد دانشگاه، کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
حکمت، هنر و زیبایی
در دایره معنا: شرح آیات معنوی در ابیات مثنوی جلد 1
سرگذشت هنر در تمدن اسلامی جلد 1
مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر اول: وحدت وجود و وحدت شهود
مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر دوم کیمیای خیال

دوشنبه 1 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط