loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شعر» شصت و پنجم آمد

نویسندگان مرتبط : مصطفی محدثی خراسانی

جدیدترین شماره فصلنامه تخصصی "شعر" با گفتار و نوشتارهایی از محمدرضا شفیعی کدکنی، علی معلم دامغانی، یوسفعلی میرشکاک و .... منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در جدیدترین شماره شعر که شماره 65 این نشریه است موضوعاتی همچون شعر پارسی، با خاطرات و شعر محبت، شعر معاصر چک و اسلواکی، نظام نشانه‌ها، سیری در سلوک هند و .... مورد توجه قرار گرفته است.

"راز ماندگاری؛ آنچه ملت از شاعرش می‌خواهد" عنوانی است که برای سرمقاله این شماره انتخاب شده و در آن به این نکته اشاره شده شاعرانی که بعد از انقلاب شناخته شده‌اند و در بین مردم مورد توجه قرار گرفته‌اند کاری نکرده اند مگر اینکه مخاطب آنچه را که از یک شاعر می‌خواهد در شعر آنها متجلی می بیند.

گفتگو با محمدجواد محبت با عنوان "با خاطرات و شعر محبت" را مصطفی محدثی خراسانی انجام داده و در مسیر آن به بررسی شعر و اندیشه این شاعر پرداخته است.

بررسی میزان تاثیرپذیری تاگور از مولوی از دیگر مطالب نشریه است که در این مطلب مواردی همچون عشق از دیدگاه مولانا و تاگور، نی در کلام مولانا و تاگور، جبر و اختیار و مرگ از دیدگاه مولوی و تاگور بررسی شده است.

نظام نشانه ها در داستانی از هفت پیکر نظامی، شعر آیینی، نتولوژی غزل معاصر ترکی، سماع دین بر مدار عشق، نقدی بر مجموعه شعر عصر پایان معجزات سروده حمیدرضا شکارسری، نگاهی به مجموعه شعرهای سید عبدالجواد موسوی، سفرنامه کشمیر، نگاهی به مجموعه شعر ارتفاع بیدار عشق، درنگی بر چهار مجموعه شعر از بانوان جوان مهاجر و .... برخی دیگر از مطالب شماره جدید "شعر" است.

فصلنامه تخصصی "شعر" با صاحب امتیازی حوزه هنری ، مدیر مسئولی حسن بنیانیان و سردبیری محدثی خراسانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود.

این فصلنامه در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 1 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط