loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پژوهش «دیده‌بانی در جنگ» منتشر می شود

کتاب "دیده‌بانی در جنگ" شامل تحقیق و پژوهشی درباره خاطرات و عملکرد رزمندگان دیده‌بان استان‌های خراسان در دوران دفاع‌مقدس توسط محمد‌مهدی خالقی در دست تالیف است.
محمد‌مهدی خالقی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس در گفت‌گو با ایبنا اظهار داشت: فیلم مستند "وحید آقا" درباره یکی از شهدای واقعه هفتم تیر ( انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین در سال 1360)، به نام عبدالحمید دیالمه (نماینده مشهد در دوره اول مجلس شورای اسلامی) ساخته و تدوین کرده ام.

وی ادامه داد: فیلمنامه مستند داستانی درباره زندگی و مبارزات شهید سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد براساس اسناد و مدارک موجود و کتاب‌هایی که تاکنون درباره این شهید منتشر شده‌اند، در دست تحقیق و پژوهش دارم.

این فیلمنامه‌نویس از تالیف و نگارش کتابی با عنوان "دیده‌بانی در جنگ" خبر داد و افزود: این کتاب شامل تحقیق و پژوهش درباره خاطرات، شیوه و عملکرد دیده‌بانان در دوران جنگ تحمیلی است. دامنه تحقیق بیشتر مربوط به استان‌های خراسان است.

خالقی خاطر نشان کرد: مصاحبه با رزمندگان و ایثارگرانی که در پست دیده‌بانی در دوران دفاع‌مقدس فعالیت می‌کردند و اسناد و مدارک مکتوب در کتابخانه‌ها، به عنوان منابع اولیه به کار گرفته‌ شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیتش در عرصه مطبوعات گفت: مصاحبه‌های بسیاری با هنرمندان، فیلمسازان و نویسندگان عرصه دفاع‌مقدس مانند؛ ابراهیم حسن‌بیگی، محمدرضا سرشار (رضا رهگذر)، عزیز‌الله حمید‌نژاد و داوود امیریان انجام دادم که با عنوان "تاریخ شفاهی هنر انقلاب" در مجله سوره، چاپ حوزه هنری منتشر شده‌اند.

دوشنبه 1 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط