loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنی‌های اسلامی نوجوانان

نویسندگان مرتبط : سید مهدی شجاعی

مجموعه سه جلدی «دانشنامه اسلامی برای نوجوانان» روانه بازار کتاب شده است. این مجموعه توسط گروهی از نویسندگان، زیر نظر سیدمهدی شجاعی و با هدف پاسخگویی به سوال‌های دینی و اسلامی مخاطبان گردآوری و منتشر شده است.

اصول و عقاید اسلامی، تاریخ اسلام، احکام، شخصیت‌ها، اماکن و هنرهای اسلامی از جمله موضوع‌هایی است که در این مجموعه سه جلدی مورد توجه نویسندگان قرار گرفته و تلاش شده است درباره آن اطلاعات مورد نیاز نوجوانان ارایه شود.

سیدمهدی شجاعی که نام او به عنوان سرپرست نویسندگان بر پیشانی صفحات نخست دانشنامه نشسته است، در مقدمه این مجموعه بر این نکته تاکید کرده که دانشنامه تلاش می‌کند به اغلب پرسش‌های دینی و اسلامی نوجوانان به صورت ابتدایی پاسخ دهد، نه همه آنها؛ چرا که هیچ دائره‌المعارف و دانشنامه‌ای در جهان ادعای کامل بودن ندارد و به همین دلیل است که هر سال تجدید چاپ می‌شوند و در هر چاپ، صفحات، عناوین و مطالب جدیدی بر آنها افزوده می‌شود.

وی در ادامه توضیح می‌دهد که اولین خشت‌های این بنا توسط محمدرضا زائری گذاشته شد و هم او عناوین و مداخل دانشنامه را فراهم آورد و چند گامی هم به مجموعه همراهی کرد. شجاعی پس از او، از مهدی پوررضاییان به عنوان دبیر و سیدمجتبی حسینی به عنوان مشاور و حمید گروگان به عنوان ویراستار نام برده است.

میترا آل‌یاسین، مسعود اسماعیلی، مهدی اعتمادی، رزیتا انواری، فرزانه رحیمی نسب و علی مصلحی در کنار پوررضاییان و محمدرضا زائری به عنوان نویسندگان این مجموعه معرفی شده‌اند.

جلد اول دانستنی‌های اسلامی برای نوجوانان به حروف (آ) تا (ت)، جلد دوم به (ث) تا (ش) و جلد سوم به (ص) تا (ی) اختصاص یافته است.

این مجموعه کتاب در ۱۷۴۰ صفحه، جلد سخت با قیمت ۴۰۰ هزار ریال و جلد معمولی با قیمت ۳۲۰ هزار ریال، با شمارگان ۵ هزار نسخه برای گروه‌های سنی «د» و «ه» (دوره راهنمایی و دبیرستان) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منتشر شده است.

جمعه 5 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط