loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار خاطرات زندان

کتاب "خاطرات زندان؛ گزیده‌ای از ناگفته‌های زندانیان سیاسی رژیم پهلوی" تدوین‌ سیدسعید غیاثیان در 448 صفحه‌ از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
گردآورنده این کتاب در مقدمه‌ای که بر آن نوشته است با اشاره به پژوهشی که در تدوین کتابی دیگر در همین زمینه و با عنوان "تاریک و روشن" انجام داده است آن کتاب را موجب آشنایی‌ با این موضوع دانسته است. "تاریک و روشن" نیز خاطرات چند تن از مبارزان سیاسی محبوس در زندان "کمیته مشترک ضدخرابکاری" را شامل می‌شود.

خاطرات زندانیان سیاسی رژیم پهلوی که گوشه‌ای از آنها (70 خاطره در 10 موضوع اصلی) در این کتاب آمده است به ترتیب زمان و موضوع حادثه انتخاب شده است به این شکل که خاطرات قبل از دستگیری، دستگیری و ورود به زندان در ابتدای کار و خاطرات فرار و آزادی از زندان در انتها قرار گرفته است.

در بین این دو موضوع نیز کلیه مسائلی گنجانده شده که هر زندانی سیاسی با آن سر و کار دارد. تنوع مطالب کتاب نسبت مستقیم با رویدادهای زندان دارد و بر همین اساس فراوانی خاطرات مربوط به دستگیری، بازجویی و شکنجه بیشتر از مسئله‌ای مانند حضور در دادگاه است.

در این کتاب چهار خاطره به قبل از دستگیری، 10 خاطره به دستگیری، 9 خاطره به بازجویی و شکنجه، شش خاطره به شرایط زندان، 2 خاطره به دادگاه، 5 خاطره به اعتصاب و شورش، 11 خاطره به مسائل داخلی زندان، 9 خاطره به تفریحات و سرگرمیها، هفت خاطره به ملاقات و مسائل خانوادگی، 5 خاطره به فرار و آزادی و 2 خاطره به تمامی وقایع زندان برمی‌گردد.

محسن رفیق دوست، بهزاد نبوی، محسن چینی‌فروشان، محمد زنگنه، عباس دوزدوزانی، سیدمحمدکاظم بجنوردی، اسدالله بادامچیان، مرتضی الویری و احمد پورنجاتی از جمله افرادی هستند که در این کتاب به بیان برخی از خاطرات دوران زندانشان در رژیم پهلوی پرداخته‌اند.

کتاب 448 صفحه‌ای "خاطرات زندان" در شمارگان 2500 نسخه در بازار کتاب توزیع شده است.

شنبه 6 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط