loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات‌ دکتر حسن‌ روحانی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلد نخست "خاطرات‌ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ دکتر حسن‌ روحانی‌"، شامل خاطرات وی تا مقطع‌ زمانی‌ تسخیر لانه‌ جاسوسی، را منتشر کرده است.
حسن‌ روحانی‌ سال‌ 1327 در سُرخه‌، از بخش‌های‌ مرکزی‌ شهر سمنان‌ متولد شد. در تابستان‌ سال 1340 عازم‌ قم‌ شد و در مدرسه‌ای با مدیریت‌ شهید بهشتی‌، افزون‌ بر دروس‌ حوزوی‌، ادبیات‌ فارسی‌ و انگلیسی‌ و ریاضیات‌ و تاریخ‌ اسلام‌ را با استفاده‌ از شیوه‌های‌ جدید آموخت.

پس‌ از شهادت‌ ‌ آیت‌الله حاج‌ سیدمصطفی‌ خمینی‌ در اول‌ آبان‌ 1356، حجت‌الاسلام‌ روحانی‌ در مجلس‌ بزرگداشتی‌ که‌ از سوی‌ جمعی‌ از روحانیون‌ و شخصیت‌های‌ مبارز در مسجد ارک‌ تهران‌ برگزار شد، به‌ دعوت‌ آیت‌الله مرتضی‌ مطهری‌ سخنرانی‌ کرد و برای‌ نخستین‌‌بار در این‌ سخنرانی‌ پیشنهاد داد که‌ همگان‌، از عنوان‌ و لقب‌ "امام‌" برای‌ آیت‌الله العظمی‌ خمینی‌ استفاده‌ کنند.

روحانی‌‌ از سال‌ 1370 تاکنون‌ عضو مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌ و در دوره‌‌هایی عضو‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری بوده‌ است.

نخستین‌ جلسه مصاحبه‌ با حسن‌ روحانی‌ در 25اردیبهشت‌ سال 1381 برگزار و‌ تاکنون‌ بالغ‌ بر پنجاه‌ جلسه‌ مصاحبه‌ ضبط‌ شده‌ است‌.

آنچه‌ در جلد نخست کتاب خاطرات وی تدوین‌ یافته‌، مصاحبه های تا جلسه‌‌ نوزدهم‌ (به‌ مدت‌ چهل‌ ساعت‌) و خاطرات‌ روحانی تا مقطع‌ زمانی‌ تسخیر لانه‌‌ جاسوسی‌ را شامل‌ می‌شود. در جلد دوم‌، از ماجرای‌ تسخیر لانه‌‌ جاسوسی‌ در سال‌ 1358 تا سال‌ 1368 خاطراتی بازگو ‌خواهد شد.

جلد نخست "خاطرات‌ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ دکتر حسن‌ روحانی‌" در قطع وزیری و 850 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه و بهای 85 هزار ریال توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

یکشنبه 7 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط