loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با فلسفه هنر منتشر شد

نویسندگان مرتبط : حسن بلخاری قهی

کتاب آشنایی با فلسفه هنر نوشته حسن بلخاری با مجموعه سوالاتی در باب فلسفه هنر و چیستی آن از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر شد.

کتاب آشنایی با فلسفه هنر به بررسی مجموعه سوالاتی در باب فلسفه هنر و چیستی آن می‌پردازد.

در این مجموعه که با هدف آشنایی مخاطبان با فلسفه هنر و مباحث طرح شده در آن تهیه شده، با بیانی ساده و روشن به این سوال اساسی که «فلسفه هنر چیست» پاسخ داده شده و مجموعه سوالاتی که زیر مجموعه این سوال اساسی است، مورد بررسی قرار گرفته است.

این کتاب شامل سه بخش است. در بخش اول به مباحثی همچون « فلسفه هنر چیست»، «تبار شناسی واژه‌های هنر»، « فن و صناعت»، «نظریه‌های بنیادی در تبیین ماهیت هنر» پرداخته شده است.

در بخش دوم با عنوان هنر و فلاسفه به موضوعاتی مانند هنر و زیبایی در آرای افلاطون، هنر و زیبایی در آراء ارسطو، هنر و زیبایی در آراء فلوطین و تاملی در مبادی و مبانی فلسفه هنر در عصر روشنگری پرداخته شده است.
در بخش سوم این اثر با نام تاملاتی در فلسفه هنر اسلامی مباحثی چون مناقشه در وجود و ماهیت هنر اسلامی، ضرورت تکوین و تدوین فلسفه هنر اسلامی، چالش‌ها و راهکارها آورده شده است.

آشنایی با فلسفه هنر نوشته حسن بلخاری با شمارگان 2900 نسخه برای نخستین بار در سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

از دکتر بلخاری کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشرمعارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
حکمت، هنر و زیبایی
در دایره معنا: شرح آیات معنوی در ابیات مثنوی جلد 1
سرگذشت هنر در تمدن اسلامی جلد 1
مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر اول: وحدت وجود و وحدت شهود
مبانی عرفانی هنر و معماری اسلامی - دفتر دوم کیمیای خیال

دوشنبه 8 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط