loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«الحیاة» محمدرضا حکیمی کامل شد

آخرین جلد از مجموعه دوازده جلدی کتاب «الحیاة» به قلم محمدرضا حکیمی از سوی انتشارات «دلیل ما» راهی بازار کتاب شد.

شنبه 5 دی 1394

«الحیاة» مجموعه ای از آموزه هایی سپیده گشا، زندگی ساز و عزت آفرین «ثقلین» برای رسیدن انسان به «حیات طیبه» و ره سپردن در «صراط مستقیم» و « طریق اقوم» به قلم محمدرضا حکیمی است.
این 12 جلد مجموعه گرانقدری از آیات و روایات است که به صورت علمی و کاربردی، نگاه اسلام به مباحث اقتصادی، عدالت، انسان، خانواده، جامعه و ... را بر اساس تاکید رسول گرامی اسلام (ص) در حدیث ثقلین به جامعه اسلامی و غیر اسلامی معرفی کرده است.
تفکیک موضوعی مطالب و کاربردی کردن آنها با توجه به نیاز جامعه دینی و آشنا کردن همه جوامع خرد و کلان با اسلام، تجدید حیاتی در ناآشنایان با مکتب اهل بیت (علیهم السلام) ایجاد می کند. دقت نظرهای مولفین گویای نگاه ریزنگر آنها به مشکلات جامعه و خانواده ها و همچنین جامعیت دستورات اسلام است.
آخرین جلد دوره 12 جلدی «الحیاة» شامل 6 فصل است که در ادامه مجلدات پیشین نگاشته شده است. اولین فصل (باب 34) به اخلاق و اصول کلی آن پرداخته که اخلاق بازرگانی، کارفرمایی، مدیریت، کارگری و کارمندی، قضاوت، عالم، مرجع، جوانمردی و ... از بخش های آن است.
در فصل دوم (باب 35) درباره سلوک شرعی و روش های آن سخن گفته شده و اهمیت جهاد با نفس و عقلانیت و قصد و قربت و تقوا و ... از مهمترین بخش های این مسیر الهی شمرده شده است. فصل سوم (باب 36) این کتاب بیانگر قوانین الهی در جامعه و تاریخ است که از سویی به قوانین خداوند در آفرینش پرداخته و از سوی دیگر نقش انسان در تحولات اجتماعی و تاریخی را از نگاه احادیث تبیین کرده و تدریجی بودن فرازگرایی و نشیب گرایی تمدن ها و واپسگرایی در حرکت تاریخ را به تصویر کشیده است.
چهارمین فصل (باب 37) جلد دوازدهم «الحیاة» مبحث پایداری و مقاومت را شرح و بسط داده و نقش بنیادینِ پایداری در کارها و در مسیر رسیدن به اهداف را بیان کرده است. فصل پنجم (باب 38) به آینده تاریخ و انتظار آن ارتباط دارد و بخش هایی همچون ارزش انتظار و آینده نگری، آزمون و آزمایش، عدالت اجتماعیِ فراگیر، تکامل موجودیت اجتماعی انسان، حکومت راستین دینی و اجتماع حق مدار در این فصل بیان شده است.
ششمین فصل (باب 39) به بنیادی بودن احکام اسلامی پرداخته و در بیست بخش، روایات مرتبط را آورده است از جمله: پرهیز از کمک به ستمگران، نکوهش ستایش ستمگران و تباهکاران، همنشینی با شایستگان، نیک شمردن نیکی، عوامل اصلی خوبی ها و بدی ها، تفکر در سراسر آفرینش و ...
در آخرین فصل (باب 40) نیز به ارتباط اندام وار احکام سلامی اختصاص یافته و پیوند دین با شناخت، عمل، اجتماع، مسولیت های اجتماعی، تعهدهای خانوادگی، سیاست، عدالت اجتماعی، جهاد، اخلاق، بهداشت، اقتصاد، حج و قضاوت شرح داده شده است.
این کتاب در 928 صفحه به قلم محمدرضا حکیمی به رشته تحریر در آمده و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط