loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مواضع و مصاحبه‌های‌رسانه‌ای شهیدبهشتی منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : سید محمد حسینی بهشتی

سرویراستار بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی از انتشار کتابی درباره مواضع و مصاحبه‌های رسانه‌ای شهید بهشتی در حزب جمهوری اسلامی و اثر "حجاب از دیدگاه شهید بهشتی" در آینده نزدیک خبر داد.
حسین عبدلی، سرویراستار بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار داشت: بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی از سال 1378 فعالیت رسمی خود را با هدف انتشار و ترجمه آثار و مقالات ایشان به زبان‌های خارجی، ساخت برنامه‌های رایانه‌ای، فیلم و ابزارهای دیگر فرهنگی و هنری درباره آثار، اندیشه یا زندگی‌نامه دکتر بهشتی به عنوان تئوریسین انقلاب اسلامی آغاز کرد.

وی ادامه داد: این بنیاد تاکنون توانسته 23 عنوان از آثار قلمی دکتر بهشتی و 36 عنوان کتاب درباره این شهید را به همت نشر بقعه منتشر کند.

عبدلی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد برای سالروز 7 تیر گفت: 7 عنوان کتاب تجدید چاپ شدند، 3 عنوان کتاب به چاپ نخست رسیدند و 2 عنوان کتاب نیز در دست چاپند.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب، انتشار کتاب "حزب جمهوری اسلامی ایران" در سالروز شهادت شهید بهشتی، توسط نشر بقعه را مهم دانست و گفت: این کتاب شامل بیان تفصیلی مواضع و ایدئولوژی حزب جمهوری اسلامی توسط شهید بهشتی در 11 محور و 40 جلسه است. این اثر در 11 فصل و یک جلد منتشر شده است.

عبدلی با اشاره به کتاب "بقعه هفتم" خاطرنشان کرد: این کتاب به بررسی معماری مزار شهدای هفتم تیر در بهشت زهرا و اساس شکل گیری این بنا و نمادهای به کار گرفته شده در آن پرداخته و نقشه قبور شهدا را به تصویر کشیده است. این کتاب در یک جلد نفیس و با عکس‌هایی از کامران عدل منتشر می‌شود.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی نسبت به انتشار آثار ایشان به نوعی کم کاری دارد؟ گفت: با توجه به خصوصی بودن این بنیاد و اعتبار مالی محدود، روند انتشار آثار به کندی پیش می‌رود.

عبدلی با اشاره به انتشار بیش از 20 جلد از آثار شهید بهشتی توسط بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های این شهید، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های موازی ادارات و سازمان‌های متولی این حوزه و عدم دسترسی به اسناد، موانع ادامه فعالیتند. چرا که ما تنها بنیادی هستیم که به طور تخصصی درباره تفکرات شهید بهشتی فعالیت می‌کنیم.

این پژوهشگر با بیان این که "ما به اندازه سهم اعتبار شخصی خود در مورد زندگی و خاطرات شهید بهشتی کار کرده‌ایم"‌ اظهار داشت: به اعتقاد ما برخی از بنیادهایی که با بودجه‌های دولتی فعالیت می‌کنند، کم کاری دارند. مشکل اصلی نبود متولیان اصلی در این حوزه کاری است. این سازمان‌ها بازدهی لازم را در مقابل بودجه‌ای که در اختیار دارند، ارایه نکرده اند.

وی با اشاره به شخصی بودن بودجه بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی، گفت: ما به فکر بودجه‌های دولتی نیستیم. ولی انتظار داشتیم که در چاپ کتاب‌ها از سوی دولت به ما کمک شود.

عبدلی افزود: انتظار ما از دولت این است که متولی فرهنگ سازی در این حوزه باشد. کتاب‌ها را با توجه به قیمت گران آن‌ها خریداری و در نهایت تسهیلاتی را به ناشران حوزه تحقیق و پژوهش اعطا کند. همچنین بتواند بنیادها و سازمان‌های موازی را به گونه‌ای مدیریت کند که اسناد را در اختیار یک متولی اصلی قرار بدهند تا آثار مستندتری چاپ شوند.

سرویراستار بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی در پایان از انتشار کتابی درباره مواضع و مصاحبه‌های رسانه‌ای شهید بهشتی در حزب جمهوری اسلامی و "حجاب از دیدگاه شهید بهشتی" در آینده نزدیک و از طرف نشر بقعه خبر داد.

حسین عبدلی متولد سال 1348 در تهران و در حال حاضر سرویراستار بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید بهشتی است.

"دکتر شریعتی، جست‌وجوگری در مسیر شدن"، "نماز چیست؟"، "سرود یکتاپرستی"، "شناخت از دیدگاه قرآن" و "شناخت از دیدگاه فطرت" از آثار شهید بهشتی اند که توسط حسین عبدلی ویرایش و سپس منتشر شده‌اند.

سه‌شنبه 9 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط