loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازنویسی «مدرسه انقلاب»

حسین فتاحی، رمان «مدرسه انقلاب» را پس از بازنویسی، دوباره منتشر کرد. این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، رمان «مدرسه انقلاب» را که چندین سال پیش نوشته و منتشر کرده بود، پس از بازنویسی دوباره، چاپ کرد.

به گفته فتاحی: در بازنویسی کتاب، ماجراهای آن تغییر نکرده‌اند و فقط گفت‌وگو‌ها و نثر رمان به زبان نوجوان، نزدیک‌تر شده‌اند.

نویسنده کتاب‌های «آتش در خرمن»، «امیر کوچولوی هشتم» و «پیامبران و قصه‌هایشان» درباره موضوع کتاب «مدرسه انقلاب» گفت: «این رمان، ماجراهای انقلاب اسلامی را در فاصله زمانی 17 شهریور تا 22 بهمن سال 1357 (روز پیروزی انقلاب اسلامی) روایت می‌کند. شخصیت‌های اصلی رمان «مدرسه انقلاب» چند دانش‌آموز دوره راهنمایی هستند که یکی از آن‌ها توسط ماموران شاه دستگیر و با پیروزی انقلاب اسلامی، آزاد می‌شود. ایبنا نوجوان: نویسنده «مدرسه انقلاب»، در رمان خود، به نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است.

بخشی از این داستان را با هم بخوانیم: «... یک ماه از زندانی شدن کمال می‌گذشت. در این مدت، چندین بار از او بازجویی کردند. هر بار آنقدر به کف پاهایش شلاق می‌زدند که تاول می‌زد و تورم می‌کرد. بعد، او را مجبور می‌کردند که با پاهای تاول‌زده راه برود.... کمال دو نامه برای مادرش نوشته بود و به وسیله دوست حاج آقا (یکی از هم‌بندهایش) برای او فرستاده بود و مادرش هم به او جواب داده بود. مادر در نامه اولش نوشته بود که "روزی که تو را دستگیر کردند، به خانه حمله کردند و همه چیز را زیر و رو کردند. حتی مرا هم به جای نامعلومی بردند و برای چند ساعتی بازداشت بودم. بعد از آزادی، من دیگر به خانه نرفتم. پسرم سعی کن در زندان، شجاع باشی و قدر حاج آقا را بدانی."»

چاپ جدید رمان «مدرسه انقلاب»، در 128 صفحه، قیمت1900 تومان، توسط موسسه نشر و تحقیقات ذکر منتشر شده است. ایبنا نوجوان: از آقای فتاحی کتاب‌های زیادی برای نوجوانان و کودکان منتشر شده است. کتاب‌هایی چون: «پسران جزیره» درباره دفاع مقدس، «کودک و توفان»، بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» «قصه‌های مزرعه سیب» (ترجمه) و... از این جمله‌اند. و آثار مکتوب زیر این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
روزی ، روزگاری ، مردی . . . بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی
قصه فرماندهان 3 (تکه ای از آسمان - بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی)
ماه مجلس : زندگانی آیت ا... مدرس

چهارشنبه 10 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط