loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مسیح در شب قدر» به انگلیسی ترجمه شد

کتاب «مسیح در شب قدر» که شرح دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهدای ارمنی و آشوری است با ترجمه فضل الله نیک آیین از سوی موسسه جهادی (صهبا) منتشر شد.

دوشنبه 14 دی 1394

کتاب «مسیح در شب قدر» با ترجمه فضل الله نیک آیین به زبان انگلیسی از سوی موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا) منتشر شد.
تصور کنونی یک جوان غرب نشین از دین اسلام و از مسلمانان چیست؟ آنچه به او گفته اند؛ همه خشونت است و نفرت. مسلمانِ ساخته و پرداخته رسانه های غربی ـ که چشم و دل مخاطبینشان را از دیدن حقایق محروم کرده اند ـ به دیگر مسلمان ها هم رحم نمی کند و آنها را به دلیل کمترین اختلاف در فکر و عقیده، از دم تیغ می گذراند، چه برسد به مسیحیان و پیروان مذاهب دیگر.
در چنین فضای غبارآلودی است که رهبر مسلمانان حقیقی؛ در لباس یک دانشمند برجسته اسلامی که دلش به حال تمام بشریت، با هر ملیت و دینی می سوزد، خودش دست به کار می شود و خارج از تمام عرف ها و قراردادهای حاکم بر روابط جهانی، برای این جوانان نامه می نویسد.
رهبری که این سطور را برای جوانان غربی نوشته، سیره و رفتارش هم یک مبلغ تمام عیار است، برای معرفی اسلام حقیقی. برای معرفی روش اسلام در برخورد با پیروان ادیان الهی دیگر، چه چیز گویاتر است از حضور ساده و صمیمی رهبر مسلمانان در خانۀ مسیحیان ایران، مسیحیانی که در راه کشورشان، ایثار کرده اند. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) خودشان به شخصه، در ایام میلاد حضرت مسیح، بدون تشریفات و سروصدا به خانوادۀ شهدای مسیحی کشور سرمی زنند و آنها را تکریم می کنند، درد دل و مشکلاتشان را می شنوند و از تساوی حقوق مسیحیان و مسلمانان در نظام اسلامی می گویند و آن قدر این تکریم برایشان مهم است که وقتی شب کریسمس، با شب قدر و ایام عزای حضرت علی علیه السلام همزمان می شود، قسمتی از مهم ترین شب سالشان را می گذارند برای سر زدن به دو مادر شهید مسیحی و تبریک کریسمس به آنها.
روایت تمام این دیدارها، از سال 63 تا 94 در کتاب «مسیح در شب قدر» آمده اما اتفاق تازه، که شاید اهمیتش از اصل کتاب هم بیشتر باشد، ترجمۀ کتاب به زبان انگلیسی است. تا این امکان ایجاد شود که بیش از یک میلیارد انسان، بتوانند زاویه ای از رفتار یک رهبر اسلامی حقیقی را بشناسند.
ترجمۀ این کتاب زیر نظر «پرفسور فضل الله نیک آیین» انجام شده که در هر دو زبان فارسی و انگلیسی ادیب است، و او بوده که متن مهم ترین سخنرانی های آیت الله خامنه ای را در زمان ریاست جمهوری، در مجمع عمومی سازمان ملل و در اجلاس سران عدم تعهد در زیمبابوه و... ترجمه کرده است.
ترجمۀ انگلیسی کتاب «مسیح در شب قدر» با نام «Christ in the Night of Glory» توسط انتشارات صهـبا در 400 صفحه منتشر شده است و امید است تلاش استاد نیک آیین در ترجمۀ این کتاب، با رسیدنش به دست مخاطبان جویای حقیقت در دنیا، و خوانده شدن و اثر گذاشتن آن، به ثمر بنشیند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط