loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«عکاس همایونی» با کتابش آمد

خاطرات محمدعلی داوری پیشکسوت عکاسی اراک به قلم یوسف نیک فام منتشر شد.

دوشنبه 14 دی 1394

دومین کتاب از مجموعه تاریخ شفاهی عکاسی در اراک با نام «عکاس همایونی(خاطرات شفاهی محمدعلی داوری)» به کوشش یوسف نیک­فام منتشر شد.
محمدعلی داوری با بیش از 60 سال سابقه عکاسی، یکی از استادان پیشکسوت عکاسی در اراک است که از حدود 13 سالگی به عنوان شاگرد در عکاسی امید اراک مشغول به کار شد و عکاسخانۀ او با نام همایون همچنان در اراک فعال است.
کتاب شامل فصلهای مقدمه، گفت­و­گو با محمدعلی داوری، سالشمار زندگی محمدعلی داوری، پیوستها(عکاس قطعه پرداز، اشعار، خاطرات)، اسناد و منابع است.
در بخشی از کتاب می­خوانیم:«استاد محمدعلی داوری سالهاست عکاسی می­کند و یکی از عکاسان شناخته شده، زبده و ماهر شهر اراک است. او از نوجوانی به این هنر علاقه­مند می­شود و با استعداد و هنر سرشارش با ذهنی خلاق به ارتقای عکاسی در این شهر کمک مؤثری کرده است... عکسهای محمدعلی داوری اهمیت فراوانی در تاریخ عکاسی شهر اراک دارند. او اولین عکاسی است که در عکاسخانه از فلاش استفاده می­کند و نیز اولین عکاس حوادث، اتفاقات و تصادفات شهر است. عکاسی بر روی پارچه، فلز و اجسام دیگر نیز نشانگر خلاقیت و هنر او در ایجاد جلوه­های نوآورانۀ بصری در عکس است... او استاد پرتره است...»
این کتاب در شمارگان 1000 نسخه با قیمت 9000 تومان در 130 صفحه در کتابفروشی­های اراک عرضه شده است.
اولین کتاب این مجموعه با نام «گردش روزگار برعکس است» به خاطرات شفاهی محمدحسین جمالزاده پرداخته شده که پائیز سال گذشته وارد بازار نشر شده بود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط