loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محسن کاظمی و ترور شاه

نویسندگان مرتبط : محسن کاظمی

محسن کاظمی که به خاطر نگارش کتاب "خاطرات عزت شاهی" در بیست‌وششمین دوره جایزه کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت، تاریخ شفاهی ماجرای ترور شاه خائن در 21 فروردین 1344 را می‌نویسد.

محسن کاظمی، از نگارش کتاب جدیدش "ترور شاه" خبر داد و اظهار داشت: این کتاب پژوهشی بر اساس تاریخ شفاهی واقعه‌ای است که 21 فروردین 1344 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: در این واقعه، رضا شمس‌آبادی در کاخ مرمر قصد ترور محمدرضا پهلوی را داشت. در جریان این ترور دو استوار گارد به نام‌های بابائیان و لشکری توسط شمس‌آبادی کشته ‌شدند. رضا شمس‌آبادی هم هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت ‌رسید.

کاظمی تصریح کرد: این واقعه به لحاظ دارا بودن نکات و زوایای مبهم دستمایه تحقیق قرار گرفت تا ناگفته‌های آن گفته و برداشت‌ها و مسیرهای اشتباهی که بر اساس تحلیل و توصیف کتاب‌های تاریخ ایجاد شده، تصحیح شود. برخی از این برداشت‌ها، بحث نگاه غرب، دنیای مارکسیستی و رژیم شاه به این ماجراست.

نویسنده این کتاب افزود: برای پژوهش موضوع کتاب "ترور شاه" با متهمین وقت این پرونده و از جمله احمد کامرانی، متهم ردیف دوم، مصاحبه‌هایی صورت گرفته است.

کتاب "ترور شاه" نوشته محسن کاظمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

محسن کاظمی در سال‌های اخیر به گفت‌وگو و مصاحبه با شخصیت‌های مختلف سیاسی و مبارز اهتمام ورزیده و مهم‌ترین کتاب‌های منتشر شده وی عبارتند از: خاطرات جواد منصوری، یادداشت‌های سفر شهید صیاد شیرازی، خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ)، شب‌های بی مهتاب (خاطرات سرهنگ آزاده شهاب‌الدین شهبازی)،‌ خاطرات احمد احمد، خاطرات عزت‌شاهی، نوشتم تا بماند (یادداشت‌های روزانه جنگ آیت الله جمی).

وی به خاطر نگارش کتاب "خاطرات عزت شاهی" در بیست‌وششمین دوره جایزه کتاب سال مورد تقدیر قرار گرفت.

دوشنبه 15 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط