loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی نسبت عقل و وحی از منظر مکتب تفکیک

کتاب «بررسی نسبت عقل و وحی از منظر فلسفه و مکتب تفکیک» به همت دفتر جنبش نرم‌افزاری و انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تا پایان تیرماه منتشر خواهد شد.
کتاب «بررسی نسبت عقل و وحی از منظر فلسفه و مکتب تفکیک» به همت دفتر جنبش نرم‌افزاری و انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تا پایان تیرماه منتشر می‌شود.

به دنبال پیام رهبر معظم انقلاب در اواخر سال 81، مبنی بر ضرورت جنبش نرم‌افزاری و تأکیدهای پیاپی ایشان در سخنرانی‌های اخیر در خصوص ضرورت نهضت آزاداندیشی، تولید علم و نظریه‌پردازی، دفتر جنبش نرم‌افزاری و توسعه علوم اسلامی بخشی از فعالیت‌های خود را به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد اندیشه معطوف داشت.

کتاب حاضر، متن تنظیم شده کرسی نظریه‌پردازی و نقد اندیشه است که در تاریخ‌های 12 و 15 آذرماه سال 83 در محل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بررسی نسبت عقل و وحی از منظر فلسفه و مکتب تفکیک را در منظر اصحاب اندیشه گذارده است، در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌جعفر سیدان به بیان نظریه خود پرداخت و حجج‌اسلام فیاضی و پارسانیا به نقد و بررسی آن پرداختند.

محورهای این بحث شامل تفکیک میان عقل و وحی یا تفکیک میان دین و فلسفه، عقل صریح و غیرصریح، مفهوم‌شناسی مکتب تفکیک، عقل، وحی، فلسفه، روش‌شناسی مکتب تفکیک است.

پنجشنبه 18 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط