loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهدی آذر یزدی درگذشت

نویسندگان مرتبط : مهدی آذر یزدی

مهدی آذریزدی نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک صبح دیروز پنج‌شنبه 18 تیر ماه درگذشت. وی مدتها بود از عفونت ریه رنج می برد و در سن 87 سالگی در بیمارستان آتیه‌ تهران درگذشت.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت مهدی آذریزدی از وی به عنوان نویسنده‌ای که "موی خود را سپید کرد تا ادبیات کودک ایران سپید روی باشد" یاد کرد.

در بیانیه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان آمده است: مهدی آذر یزدی از پیشکسوتان ادبیات کودک ایران، عمر خود را در تنهایی و انزوا به خدمت بی دریغ و بی چشمداشت ادبیات کودک اختصاص داد.

در ادامه این بیانیه چنین آمده است: او به عنوان یکی از پیشگامان راهگشای ادبیات کودک ایران با سخت کوشی و اندوخته فردی و تجربه گرانبار، کار بازنویسی و راه بازآفرینی از متون ادبی کهن را با نثری روان و خوش خوان برای نویسندگان نسل بعدی گشود و موی در این راه سپید کرد تا ادبیات کودک ایران سپید روی و سر بلند باشد.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در بیانیه خود، ضمن تسلیت درگذشت استاد مهدی آذریزدی یادآور شده است: او با بازنگاری خلاق و آثار متعدد تا کنون بیش از چهار دهه لذت خواندن را به کودکان ایران چشانده و از همین روی بی گمان نام او به عنوان یکی از تثبیت کنندگان نهاد ادبیات کودک و عضو پیشکسوت انجمن نویسندگان بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید.

پیکر این نویسنده فقید ساعت 9 صبح روز شنبه 20 تیرماه از مقابل خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به سمت قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع خواهد شد.

مجموعه "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" از مشهورترین آثار آذر یزدی بود که وی در آنها به بازنویسی قصه های کهن برای کودکان پرداخته بود. این مجموعه در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 19 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط