loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مادران سربرنیتسا

نویسندگان مرتبط : سید مرتضی آوینی

رضا برجی در این باره گفت: این مستند بلند را با تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته‌ام که اکنون در مراحل تدوین قرار دارد.
وی با اشاره به مراحل مختلف تصویربرداری مستند، گفت: از سال 86 تاکنون حدود 5 سفر به بوسنی داشتم که در آن با مادران کشتگان سربر‌نیتسا صحبت کرده‌ام.
وی با بیان این مطلب که در مستند خود به فجایع و قتل‌‌عامی که در مدت‌زمان 48 ساعت رخ داده، پرداخته است، گفت: مادران شهدای سربر‌نیتسا هر ساله مراسم باشکوهی در یادبود این شهدا برگزار می‌کنند که امسال چهاردمین‌ سالگرد آن برگزار شد. این انجمن به دنبال احقاق حقوق‌شان و محکومیت گروه‌هایی که در حالی که می‌توانستند از این فجایع جلوگیری کنند، اما مانع از آن نشدند.
وی افزود: فیلم‌های متعددی درباره بوسنی ساخته شده است اما این جنایت هرگز از نگاه ما به تصویر کشیده نشده و ما کار مستقلی در این زمینه انجام نداده‌ایم. همیشه مستندهای ساخته شده درباره بوسنی نگاهی به فاجعه سربر‌نیتسا داشته است اما این فیلم کاملاً بر روی این قتل‌‌عام و فاجعه‌ای که تنها در 48 ساعت رخ داده می‌پردازد.
رضا برجی گفت: در این مستند به این موضوع نیز پرداخته‌ام که نیروهای سازمان ملل هم در این قتل‌عام نقش داشته‌اند چرا که شهر را امن اعلام کرده‌اند و اینگونه تمام بوسنیایی‌‌ها را خلع‌سلاح کرده‌اند و باعث شده‌اند که این فاجع رخ دهد.
براساس این گزارش، این مستند که بر روی میز تدوین قرار دارد توسط عابدین مهدوی تدوین می‌شود.
«رضا برجی» مستندساز جنگ که در سال‌های جنگ تحمیلی شیمیایی شده است، این روزها با بیماری خود دسته و پنجه نرم می‌کند و بعد از 20 سال عامل خونی وی تحت‌تأثیر مواد شیمیایی قرار گرفته و مدتی نیز در بیمارستان بستری بوده است.

منبع : خبرگزاری فارس

جمعه 26 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط