loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات شهید جان‌بزرگی

خاطرات شهید «سعید جان‌بزرگی» با نام «طواف چشم» به کوشش معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.

«مسعود امیرخانی» در گفت‌وگو با ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: کتاب «طواف چشم» شامل زندگی‌نامه مستند شهید «سعید جان‌بزرگی» است که به کوشش معاونت ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و گروه تحقیقاتی فتح‌الفتوح به صورت تمام‌رنگی و به مناسبت 22 تیرماه سالگرد شهادت این رزمنده هنرمند منتشر شده است.

مدیر انتشارات بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: این کتاب خاطراتی از همرزمان شهید جان‌بزرگی، عکس‌های دوران کودکی، حضور در جبهه و نیز اسناد و نامه‌های مرتبط با وی را در خلال سال‌های حضور در دفاع مقدس روایت کرده است.

کتاب «طواف چشم» توسط انتشارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت دو هزار تومان منتشر شده است.

یادآوی می‌شود «سعید جان‌بزرگی» از سال 1364 به عکاسی روی آورد و در سال 1375 به عنوان کارشناس ارشد رشته عکاسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل و دانشجوی نمونه کشور شد. وی به عنوان عکاس در سه سال آخر جنگ، حضوری فعال داشت و مدتی جانشین معاونت فرهنگی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) بود.

از فعالیت‌های دیگر سعید جان‌بزرگی می‌توان به عکاسی حج سال‌های 1378 و 1379 و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی؛ انسان از نگاه چهار و نگاه ایرانی (در پاریس و تهران) اشاره کرد. از عکس‌های وی در کتاب‌های حلبچه، دفاع در برابر تجاوز (جلد 6)، حماسه مقاومت و نگاه ایرانی استفاده شده است.

سعید جان‌بزرگی بیست و دوم تیرماه سال 1381 بر اثر جراحات شیمیایی ناشی از جنگ هشت ساله رژیم متجاوز صدام علیه ایران به شهادت رسید.

شنبه 27 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط