loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حسین فتاحی «پری نخلستان» را به ناشر سپرد

نویسندگان مرتبط : حسین فتاحی

«حسین فتاحی» ـ نویسنده کودک و نوجوان ـ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، درباره اثر جدیدش با عنوان «پری نخلستان» گفت: مدت‌زمان چند ماه است که کار ویرایش این اثر را به پایان رسانده‌ام و هم‌اکنون با سپردن آن به انتشارات قدیانی، این اثر مراحل چاپ و طراحی را می‌گذراند.

وی با تأکید بر این‌که «پری نخلستان» رمانی برای گروه سنی کودک است، افزود: شخصیت‌های داستان این کتاب شامل شخصیت‌های انسانی شامل دو پسربچه و عناصر خیالی و فانتزی از جمله یک نخل که پری نخل‌هاست و چند پرنده شامل گنجشک، کلاغ، لک‌لک و پلیکان است.

فتاحی همچنین یادآوری کرد: فضای داستان به فضای خرمشهر در آغاز حمله ارتش بعثی عراق به این شهر باز می‌گردد.

به گفته این نویسنده، فضای داستان از سویی شامل فضای جنگ و توپ و خمپاره مربوط می‌شود و از سوی دیگر لطافت و همیاری پری نخلستان با کودکان و همدلی پرندگان با آنان را به خود اختصاص می‌دهد که همین امر زمینه فرار کودکان از مهلکه را فراهم می‌کند.

فتاحی با بیان این مطلب افزود: به کار گرفتن عناصر خیالی و فانتزی مانند پری و پرندگان سبب دست به دست هم دادن این شخصیت‌ها برای تلطیف خشونت جنگ به زبان کودکان شده است.

به عقیده وی، کودک با مطالعه این رمان، علاوه بر خواندن کتابی جذاب، می‌تواند با تاریخ جنگ ـ مقطعی چهل روزه ـ نیز آشنا شود.

فتاحی با اشاره به این که ویژگی پری نخلستان، رمان بودن آن است، تصریح کرد: این اثر به معنای دقیق کلمه یک رمان است و همه عناصر و عوامل یک داستان کودک را داراست، به این معنی که فضای فانتزی و کودکانه مورد علاقه کودکان را نیز شامل می‌شود.

این نویسنده با یادآوری این‌که در ایران رمان بزرگسال و نوجوان فراوان نوشته شده است، تاکید کرد: شمار رمان کودک در ایران به معنای دقیق کلمه که از لحاظ حجم، ساختار و پیچیدگی ارزشمند باشد اندک است و این امر باید مورد توجه نویسندگان گروه کودک و نوجوان قرار گیرد.

از این نویسنده کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
روزی ، روزگاری ، مردی . . . بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی
قصه فرماندهان 3 (تکه ای از آسمان - بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی)
ماه مجلس : زندگانی آیت ا... مدرس

شنبه 27 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط