loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ پژوهشی‌در عصمت

نویسندگان مرتبط : احمدحسین شریفی

کتاب «پژوهشی در عصمت معصومان(ع)» به قلم احمدحسین شریفی و حسن یوسفیان به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تجدید چاپ شد.

این کتاب که به همت احمدحسین شریفی و حسن یوسفیان به نگارش در آمده است، به بررسی دلایل عقلی و نقلی عصمت انبیا(ع) پرداخته و برای نخستین بار در سال 1377به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است و در نخستین سال انتخاب کتاب سال حوزه به عنوان اثر برتر در زمینة کلام اسلامی مورد تجلیل قرار گرفت.

مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این کتاب عبارتند از: معنا و حقیقت عصمت، امکان عصمت، عصمت و اختیار، عصمت و موهبت، عصمت در دوران طفولیت، تاریخچه عصمت در ادیان مختلف و در میان مسلمانان، بررسی شبهاتی پیرامون مبدأ اندیشه ‌عصمت، عصمت انبیا(ع) در مقام تلقی و ابلاغ وحی، دلایل عقلی و نقلی عصمت در مقام تلقی و ابلاغ وحی.

سر فصل‌های مهم و محوری این کتاب، شامل عصمت در اعتقادات و دلایل این نوع از عصمت، عصمت در اعمال دلایل عقلی و نقلی این نوع عصمت، بررسی شبهات ناظر به عصمت عملی پیامبران(ع)، عصمت در خطا و نسیان، عصمت در مذاهب و مکاتب دیگر، عصمت اهل بیت(ع) و دلایل عقلی و نقلی آن؛، بررسی آیات اولی الامر و تطهیر در این زمینه، عصمت فرشتگان و ادله عقلی و نقلی آن، است.

لازم به ذکر است که چاپ جدید این کتاب به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بهای 45000 ریال روانه بازار نشر شده است.

کتابهای «آئین زندگی: اخلاق کاربردی» و «درآمدی بر عرفانهای کاذب و عرفان حقیقی» نوشته حجت الاسلام شریفی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 30 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط