loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سه کتاب جدید از استاد سرشار

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

سه کتاب «رویکرد‌های نقد ادبی»، «پیشینه داستان‌گویی در ایران و جهان» و «فایده‌ها و آفت‌های نقد ادبی» از «محمدرضا سرشار» به‌ زودی از سوی کانون اندیشه جوان منتشر خواهند شد.

«محمدرضا سرشار» درباره آثاری که در دست انتشار دارد، به خبرنگار فارس، گفت: سه کتاب شبه دایرة‌المعارفی تألیف خود من قرار است از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شود. هر کدام از این کتاب‌ها حدود صد صفحه است.
وی در این‌باره ادامه داد: یکی از این کتاب‌ها «رویکرد‌های نقد ادبی» است. در این کتاب مهم‌ترین مکاتب و اندیشه‌های نقد ادبی از ابتدا تا زمان معاصر را به زبانی ساده برای جوانان شرح دادم. دومین کتاب «پیشینه داستان‌گویی در ایران و جهان» است. کتاب سوم این مجموعه هم «فایده‌ها و آفت‌های نقد ادبی» است.
این داستان‌نویس آیینی تصریح کرد: این سه کتاب به زبانی کاملاً روان و ساده نوشته شده و در آن به توضیح و تبیین مسائل ادبی برای مخاطبان جوان پرداخته شده است.

* انتشار 2 اثر در مجموعه انجمن قلم ایران

«محمدرضا سرشار» داستان‌نویس، منتقد و دبیر انجمن قلم ایران در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان داشت: در هفته گذشته دو کتاب از من در مجموعه سلسله آثار پیشکسوتان که توسط انجمن قلم ایران منتشر می‌شود، به بازار کتاب عرضه شد. یکی از این کتاب‌ها «جنگ سلطه و رسالت هنرمندان» است که مجموعه 30 یادداشت در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر است.
وی ادامه داد: در این کتاب علاوه بر یادداشت‌هایی درباره مسائل فرهنگی و هنری 42 داستان‌ دفاع‌مقدس از نویسندگانی چون سیروس طاهباز، فریدون عموزاده‌خلیلی، قاسم‌علی فراست، محسن مخملباف، حسن احمدی، مهدی شجاعی و داریوش عابدی بررسی شده است. این کتاب 140 صفحه است.
سرشار تصریح کرد: کتاب دیگر «گذری بر ادبیات کودکان و نوجوانان، قبل و بعد از انقلاب اسلامی» است. این کتاب شامل 14 مقاله و یادداشت است. در این مجموعه 39 کتاب و یک فیلم‌نامه از 30 نویسنده مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.
خالق داستان «آنک آن یتیم نظر کرده» ادامه داد: از میان نویسندگانی که آثارشان در این کتاب نقد شده می‌توان به جعفر ابراهیمی، مینو امیرقاسمی، شل سیلوراستاین، مصطفی رحماندوست، احمد عربلو، حمید گروگان، فریدون عموزاده‌ خلیل اشاره کرد. در این کتاب 715 صفحه‌ای همچنین فیلم‌نامه «باشو، غریبه کوچک» اثر بهرام بیضایی نیز نقد شده است.
به گزارش خبرنگار فارس، انجمن قلم ایران طی مجموعه‌ای سلسله آثاری از نویسندگان و شعرای پیشکسوت را منتشر می‌کند.
در این طرح قرار است از 40 پیشکسوت 40 هزار صفحه کتاب منتشر شود، یعنی از هر پیشکسوت هزار صفحه.
تاکنون 4 عنوان کتاب از امیرحسین فردی، 4 عنوان از راضیه تجار، 4 عنوان از حسین فتاحی و 2 عنوان کتاب از محمدرضا سرشار منتشر شده است.
مجموعه‌ای هزار صفحه‌ای نیز از آثار علی موسوی‌گرمارودی، حمید سبزواری، محمود شاهرخی، مشفق کاشانی، نصرالله‌ مردانی، داریوش عابدی و ابراهیم حسن‌بیگی از سوی انجمن قلم تحت انتشار است.
دبیر این طرح فیروز زنوزی‌جلالی است.

از استاد سرشار، آثار مکتوب زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آنک آن یتیم نظر کرده
راز شهرت صادق هدایت
پشت دیوار شب (مجموعه داستان)
حقیقت بوف کور

چهارشنبه 31 تیر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط