loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«علل الشرایع»؛ کتابی پیرامون اسرار آفرینش، حقایق هستی و فلسفه احکام

کتاب شریف «علل الشرایع»، مجموعه روایاتی پیرامون اسرار آفرینش، حقایق هستی و فلسفه احکام است که توسط مرحوم محمد بن بابِوِیْه شیخ صدوق(ره) تهیه شده است.

یکشنبه 27 دی 1394

کتاب شریف «علل الشرایع»، مجموعه روایاتی است که توسط محدث ارجمند مرحوم صدوق تهیه شده است.
در این کتاب، حکمت ها و اسباب آفرینش و علت های پیدایش احکام شرعی مانند نماز، روزه و حج، یا حقایق هستی مانند خلقت ملائک، انسان، آسمان ها، زمین، گیاهان، حیوانات، جنیان و سایر موجودات، یا حقایق مربوط به ملکوت اشیاء مانند علت نامگذاری های انسان و سایر موجودات به ویژه حکمت نام های پیامبران و اهل بیت علیهم السلام و بسیاری از امور اعتقادی و تاریخی را بر اساس روایات معتبر و مستند، گرد آورده است.
بر اساس این گزارش، کتاب منتخب علل الشرایع در واقع تلخیص، تصحیح و ویرایش کتاب شریف علل الشرایع است که توسط محمد قربانپور دلاور صورت گرفته است.
این کتاب در دو بخش است که در بخش نخست به موضوعات اعتقادی شامل توحید و فلسفه آفرینش، اسراری پیرامون انبیا و ملائک؛ و حقایقی پیرامون اهل بیت علیهم السلام، اشاره نموده است.
در بخش دوم نیز مباحثی پیرامون احکام و اخلاق، شامل اسراری و حقایقی پیرامون نماز ؛ علل و فلسفه حج و سایر امور پرداخته است . در کتاب حاضر سعی گردیده که گزینش و چینش مطالب متنوع دینی آن، متناسب با سوالات و نیازهای جوانان و جامعه امروز باشد.
این کتاب در 256 صفحه به شکل زیبایی توسط انتشارات طوبای محبت در دی ماه 1394 منتشر و تقدیم علاقمندان علوم اهل بیت علیهم السلام خصوصا جوانان جویای معرفت شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط