loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ آثار استاد اخلاق، آیت الله محمد شجاعی

نویسندگان مرتبط : محمد شجاعی

پنجشنبه 1 مرداد 1388

همزمان با برگزاری نمایشگاه سالانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، مجموعه شش جلدی کتاب‌های آیت‌الله محمد شجاعی پس از هشت سال تجدید چاپ می‌شوند.
زهره غلامی، مسوول روابط عمومی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبنا، ضمن بیان این خبر اظهار کرد: استقبال فراوان مخاطبان و هماهنگی موضوعات و مباحثی که آیت‌الله شجاعی در این مجموعه به آنها پرداخته است با حالات عرفانی ماه رمضان و نیازهای معنوی روزه‌داران، از دلایل تجدید چاپ این مجموعه پس از گذشت هشت سال از نخستین انتشار آن به شمار می‌رود. 

وی کتاب‌های «مواقف حشر»، «قیام قیامت»، «بازگشت هستی»، «عروج روح»، «تجسم عمل و شفاعت» و «خواب و نشانه‌های آن» را از عناوین مجلدات این مجموعه خواند و گفت: در این دوره تنها کتاب «خواب و نشانه‌های آن» تجدید شده و دیگر آثار این مجموعه در مراحل چاپ و آماده‌سازی برای ارایه در هفدهمین نمایشگاه قرآن‌اند. 

غلامی با بیان این که موضوع اصلی این کتاب‌ها در حوزه عرفان و اخلاق اسلامی است، یادآور شد: مباحث این نوشتار، بخشی از دروس معرفت، اخلاق و عرفان آیت‌الله استاد محمد شجاعی است که برای جمعی از طالبان طهارت و معرفت بیان شده است. 

وی با اشاره به این که کتاب‌های کانون اندیشه جوان در سه رده «دانشجو»، «اندیشه» و «جوان» منتشر می‌شوند، گفت: آثار این مجموعه در زمره کتاب‌های دانشجوی کانون اندیشه جوان منتشر شده‌اند، اما به دلیل سادگی و حجم اندک، دیگر اقشار جامعه به ویژه بزرگسالان نیز مخاطب این اثرند. 

وی درباره کتاب «خواب و نشانه‌های آن» گفت: یکی از اسرارآمیزترین و رازآلودترین پدیده‌های جهان، خواب است. خواب یکی از نشانه‌های الهی است که حکایت‌های ناگفته بسیار دارد و یکی از راه‌های اتصال انسان با عالم دیگر است، به سبب همین ویژگی است که در آن حکایت‌ها، اشاره‌ها و هدایت‌های متنوعی نهفته‌اند. 

غلامی با اشاراه به بخشی از معرفی این اثر متذکر شد: خواب انواع گوناگونی دارد که بعضی از آنها جز قوه تخیل‌اند و مبنایی دیگر ندارند. خواب نشانه‌ای از عظمت پروردگار است که با تدبر در آن می‌توان به حقایق شگرفی از این عالم دست یافت. 

غلامی افزود: این کتاب به تبیین و تشریح برخی از نشانه‌های خواب پرداخته است که برای دل‌های تشنه معرفت و جان‌های شیفته و شائق سلوک عبودیت و طی طریق به محضر الهی، هدایت‌ها و اشارت‌های دقیق، لازم، عمیق و در خور توجهی دارد. 

چهارمین چاپ کتاب «خواب و نشان‌های آن» از سوی کانون اندیشه جوان در شمارگان 2500 نسخه، 96 صفحه و بهای 10000 ریال منتشر شده است.

چاپ چهارم کتاب «مواقف حشر» در 105 صفحه، «قیام قیامت» 118 صفحه، «بازگشت هستی» 130 صفحه، «عروج روح» 128 صفحه، «تجسم عمل و شفاعت» 106 صفحه و همگی آنها در شمارگان 2500 نسخه به زودی از سوی کانون اندیشه جوان روانه بازار نشر خواهد شد.

آثار مکتوب زیر از این استاد اخلاق و عرفان در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
بازگشت به هستی 
تجسم عمل و شفاعت 
حضرت بقیه الله صلوات الله و سلامه علیه 
طریق عملی تزکیه (1) جلد 2 
طریق عملی تزکیه (2) جلد 3 
عروج روح 
قیام قیامت 
مبانی نظری تزکیه جلد 1 
معاد یا بازگشت بسوی خدا جلد دوم 
ملائکه 
مواقف حشر 
پنج رساله 
 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط