loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کارگاه آموزشی نویسندگان بنیاد فرهنگی روایت فتح آغاز شد

نخستین جلسه کارگاهی نویسندگان و محققان دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با عنوان "کارگاه آموزشی شهید آوینی" عصر دیروز (31 تیر ماه) برگزار شد. این کارگاه با محوریت تاریخ تحلیلی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نقد و بررسی آثار منتشر شده حاضران، در 25 جلسه و چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود.
یحیی نیازی، مسوول اجرایی "کارگاه آموزشی شهید آوینی" در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: این کارگاه با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی سطح آگاهی پژوهشگران درباره تاریخ تحلیلی جنگ تحمیلی و برطرف کردن شبهات ذهنی آن‌ها، در 25 جلسه و از امروز (31 تیر ماه) آغاز شده است.

وی با تاکید بر جنبه تاریخی و تحلیلی این کارگاه آموزشی ادامه داد: با توجه به این که بسیاری از محققان و نویسندگان این مرکز، از قشر جوانی اند که به‌طور مستقیم وقایع و رویداد‌های دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند، این کارگاه آموزشی می‌تواند پیش‌زمینه مطالعه و تحقیق درباره تاریخ تحلیلی جنگ تحمیلی و در عین حال تولید آثار بدون نقص شود.

این نویسنده و پژوهشگر دفاع‌مقدس خاطر نشان کرد: بررسی مهم‌ترین حوادث جنگ تحمیلی،‌ وضعیت مدیریت و حضور نیرو‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع‌مقدس و مناطق مهم غرب و جنوب کشور در جنگ تحمیلی، تحلیل عملیات‌های موفقیت‌آمیز مانند؛ ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) و والفجر 8 و مهم‌ترین عوامل رکود در عملیات‌های ناموفق، محور‌های آموزشی این کارگاهند.

نیازی یادآور شد: اسناد و مدارک ثبث شده در نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف مانند؛ سپاه پاسداران، ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرکز اسناد دفاع‌مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح، از مهم‌ترین منابع و ماخذی اند که در این کارگاه آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نویسنده کتاب "محور کوه‌خان" تصریح کرد: آثار تولید شده توسط محققان و نویسندگان بنیاد فرهنگی روایت فتح نیز در این جلسات آموزشی مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: حاصل کارگاه آموزشی محققان و نویسندگان دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، در قالب کتابی تدوین شده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار خواهدگرفت.

کارگاه آموزشی محققان و نویسندگان دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با عنوان "کارگاه آموزشی شهید آوینی" روز‌های چهارشنبه هر هفته از ساعت 16 با حضور یحیی نیازی، نویسنده و پژوهشگر دفاع‌مقدس در محل دایمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، واقع در خیابان شهید سپهبد قرنی، خیابان شهید فلاح‌پور برگزار می‌شود.

نخستین نشست کارگاه 25 جلسه‌ای نویسندگان و محققان بنیاد فرهنگی روایت فتح عصر امروز (31 تیر ماه) برگزار شد.

پنجشنبه 1 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط