loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«درآمدی بر جنبش‌های اسلامی آسیای مرکزی» منتشر شد

درآمدی برجنبش‌های اسلامی آسیای مرکزی» نوشته دکتر «برات شمسا» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این بنیاد، پژوهش‌های علمی را برای ترویج و نشر فرهنگ اسلامی از طریق تشکیل گروه‌های پژوهشی سامان می‌دهد.

احسان برزگری خاطرنشان کرد: انتشار آثار علمی و اسلامی، انتشار نشریات ادواری به زبان‌های مختلف، تشویق و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه و دانشگاه از جمله اهداف بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است.

وی به بخشی از تازه‌ترین کتاب این بنیاد اشاره کرد و گفت: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و درک بی‌پایه بودن تفکرات الحادی، باردیگر اسلام‌خواهی روح تازه‌ای به کالبد ملیت‌های این منطقه دمیده اما چند عامل سبب شد جنبش‌های اسلامی در این کشورها با مشکلات جدی روبه رو شوند.

برزگری خاطرنشان کرد: نبود تفکر عمیق اسلام‌گرایی، بی‌تجربگی سیاسی، رواج یافتن اندیشه‌های ناسیونالیستی و گرایش کاذب به دموکراسی غربی از جمله آسیب‌شناسی جنبش‌های اسلامی در این کشورها به شمار می‌آید.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اسلام‌گراها با واقع‌بینی به کار فرهنگی، ایجاد تحول فکری و دگرگونی در باورهای ذهنی جامعه روی آورده‌اند.

در زمینه جنبش های اسلامی معاصر کتابهای «انقلاب اسلامی ایران و جنبشهای اسلامی معاصر»، «جغرافیای جهان اسلام»، «رهیافتی بر مبانی مکتبها و جنبشهای سیاسی شیعه در صد ساله اخیر» «نهضتهای اسلامی و انقلاب اسلامی ایران» و «مسائل نهضتهای اسلامی» در سایت پاتوق کتاب و همچنین فروشگاههای دفتر نشر معارف موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 8 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط