loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جلد دوم مفاتیح الجنان در راه است

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی | پژوهشکده علمی کاربردی باقرالعلوم (ع)

جلد دوم مفاتیح الجنان با عنوان «مفاتیح الحیات» به همت پژوهشکده باقرالعلوم (ع) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود.

«حسین قشقایی» رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این مطلب گفت: به دنبال تأکید آیت‌الله جوادی آملی بر تدوین جلد دوم مفاتیح، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در صدد تدوین این مجموعه برآمد.

وی افزود: کتاب ارزشمند «مفاتیح الجنان» سال‌هاست که در کنار قرآن کریم همواره مهمان سجاده‌ها بوده و ادعیه این مجموعه درصدد تحکیم رابطه انسان با خدا بوده است، لذا این کتاب در قطع و اندازه‌های مختلف و در بسیاری مواقع به‌طور منتخب و موضوعی به چاپ رسیده و همیشه با استقبال فراوان مخاطبان مواجه بوده است.

رئیس پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عنوان کرد: آیت‌الله جوادی آملی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیر ماه سال 87 شهر قم بر لزوم تهیه و تدوین جلد دوم مفاتیح الجنان تأکید کردند و از فضلای حوزه خواستند که در این باره تلاش کنند. طرح نوشتن جلد دوم کتاب «مفاتیح الجنان» را ایشان اولین بار در اسفند سال ۸۵ مطرح کرده بودند که به دنبال این ایده، هئیت علمی پژوهشکده برای تدوین این مجموعه جلساتی علمی را برگزار کرد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: آیت‌الله جوادی آملی معتقد است امامان شیعه تمام نیازهای بشر را پاسخ گفته‌اند و اکنون وظیفه پیروان آن‌هاست که این پاسخ‌ها را استخراج و در قالب جلد دوم کتاب مفاتیح منتشر کنند. لذا به گفته آیت‌الله جوادی آملی، «مفاتیح الجنان» یک بخش‌های عبادات و اذکار و زیارات دارد در حالی که دین تنها این‌ها نیست، بنابراین جلد دوم «مفاتیح الجنان» جایش خالی بود و به توصیه ایشان عده‌ای باید آن را بنویسند تا معلوم شود دین تنها این نیست که ما زیارت بکنیم و ذکری بگوییم.

قشقایی تأکید کرد: نگارش جلد دوم «مفاتیح الجنان» بیشتر بر روایاتی است که به امور روزمره و رفتارهای فرهنگی، اجتماعی مسلمانان مربوط می‌شود و به همین خاطر آیت‌الله جوادی نام «مفاتیح الحیات» را برای آن مناسب دانسته است.

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله جوادی بارها گفته‌اند که روایات زیادی هست که فضیلت درختکاری، آبیاری یا تمیز کردن کوچه‌ها در آن بیان شده‌ است. بنابراین جلد دوم مفاتیح الجنان در صدد تبیین این است که دین و مسلمانی صرفاً این نیست که زیارتی انجام دهیم و یا ذکری را بیان کنیم.

قشایی اظهار کرد: جلد دوم مفاتیح در حقیقت به دنبال تصحیح رابطه انسان با طبیعت و حیوان است، همچنین درصدد تبیین رابطه انسان با انسان است، به دنبال این امر طرح روابط انسان با موجوات زنده تدوین و تصویب شد و رابطه انسان با انسان بر عهده گروه فقه و ارتباطات پژوهشکده قرار گرفت، ولی چون تبیین رابطه انسان با طبیعت را پژوهشکده علوم و فرهنگ اسلامی شروع کرده بود، این طرح در پژوهشکده دنبال نشد و این مجموعه تا آینده نزدیک منتشر می‌شود.

جمعه 9 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط