loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از کتاب دکتر فیاض

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

کتاب «ایران آینده به سوی الگوی مردم‌شناختی برای ابرقدرتی ایران» نوشته دکتر ابراهیم فیاض به همت فرهنگسرای رسانه و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رونمایی خواهد شد.
مراسم رونمایی از این کتاب در ادامه سلسله نشست‌های رونمایی کتاب تحت عنوان «زرین قلم» که به رونمایی از جدیدترین کتاب های منتشره در حوزه علوم اجتماعی و رسانه می پردازد، برگزار می‌شود.
رییس فرهنگسرای رسانه پیرامون سخنرانان مدعو برای حضور در جلسه از مهندس واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر همایون رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد.
وی ویژگیهای موضوعی این اثر را شایان پرداخت دقیق دانست و گفت در حاشیه مراسم نمایشگاهی از آثار انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نمایش درمی آید.
کتاب "ایران آینده به سوی الگوی مردم شناختی برای ابرقدرتی ایران " ، از 15 فصل تشکیل شده که به مباحث مفهوم آینده‌نگری، مفهوم ابرقدرتی، تاریخ‌شناسی ابرقدرتی ایران، جغرافیاشناسی ابرقدرتی ایران، طرح ابرقدرتی ایران با توجه به مذهب، آموزش و ابرقدرتی ایران، فلسفه ایران مقدمه جهش ایرانی و ابرقدرتی آن، سیاستگذاری کلان معرفتی، چارچوب سیاستگذاری فرهنگی برای ابرقدرتی ایران، سیاستگذاری زبانی برای رسیدن به ابرقدرتی، سیاستگذاری فناورانه ایران برای ابرقدرتی، سیاستگذاری علوم انسانی در ایران، سیاستگذاری پزشکی ایران و ابرقدرتی ایران، سیاستگذاری رسانه‌ای در ایران برای رسیدن به ابرقدرتی و سیاستگذاری قومی ـ ارتباطی در ایران می‌پردازد.
نویسنده در انتهای این اثر، هدف از تدوین کتاب را چنین بیان می‌کند: «در این نوشته سعی شد راه‌حلی ارائه شود تا بتوان برای آینده‌نگری ایرانیان به الگویی مردم‌شناختی دست یافت که راه را برای ساختار دولتی و تصمیم‌گیری بگشاید. همچنین تلاش شده روشی برای ایرانی‌سازی در حوزه علوم اجتماعی و فعال شدن مردم‌شناسی ارائه شود که ایران گذشته، حال و آینده را که تاکنون از آن غافل بوده‌ایم، بشناساند که تاکنون تنها به مطالعات شرق‌شناسان اکتفا کرده‌ایم. این نوشته تنها اساس و آغاز مطالعات بعدی در خصوص رشته‌های علوم انسانی و حتی پزشکی است. محققان دیگر باید برای ادامه و تکمیل این مطالعات تلاش کنند».
این مراسم امروز یکشنبه 11 مردادماه ساعت 17 تا 19 در محل فرهنگسرای رسانه واقع در میدان ولیعصر (عج) ابتدای بلوار کشاورز ، جنب اهدای خوان ،پلاک 28 برگزار می‌شود.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 11 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط