loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جوانی در گفتگو با مسؤول موسسه تحقیقاتی لیله القدر

مسؤول موسسه تحقیقاتی لیلةالقدر گفت: غریزه در انسان از نشانه ها و آیات آفرینش است. وقتی ما اسم مشکل بر روی غریزه جنسی می گذاریم یعنی از آن می ترسیم؛ اما در واقع می توان لطافت هستی را در آن دید


حجت الاسلام سید عباس لاجوردی، رییس موسسه تحقیقاتی لیلةالقدر قم درگفت و گو با خبرگزاری رسا با عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: از ویژگی های حضرت علی اکبر حق مداری، ولایت پذیری، شجاعت، عشق به لقای خدا و وفادرای بود.

شاگرد استاد صفائی حائری در ادامه افزود: جوانی نقطه مقابل بی خردی و غرق شدن در زندگی است، برخلاف آن چه در جامعه مرسوم است که خطاکاری را تعبیر به جوانی می‌کنند و می‌گویند فلانی جوان است، اجازه بدهید هر کار می‌خواهد بکند، در حالی که این تعبیر از جوانی به معنی در جهالت گرفتن جوان و کوچک کردن آن است، جوان در نگاه ما یعنی نشاط و حرکت و جوان موتور محرکه جامعه است.

مسؤول موسسه تحقیقاتی لیلةالقدر در مورد طرز برخورد با جوانان ابراز داشت: در آثار دینی آمده که به بچه اجازه دهید بچگی کند و شما هم در برخورد با بچه، بچه شوید، این مطلب در مورد جوانان هم صدق می کند.

حجت الاسلام لاجوردی اظهار داشت: جوانی یعنی نشاط، شادابی، کنجکاوی و حقیقت جویی، از این رو زمین خوردن جوان مهم نیست، مهم این است که روی زمین نماند.

وی در ادامه اضافه کرد: باید با جوانان خوب برخورد کنیم اگر کار اشتباهی کردند شخصیت آنها را زیر سئوال نبریم و از سوی دیگر اگر اشتباه کردند آنان را آزاد نگذاریم تا به اشتباه خود باقی بمانند.

حجت الاسلام سیدعباس لاجوردی درباره جوان نمونه تصریح کرد: حضرت ابراهیم هم وقتی از غار بیرون آمد، کنجکاو بود و دنبال پروردگارش می‌گشت، این نکته نشان می‌دهد که باید اجازه بدهیم جوان خودش انتخاب کند و ما در انتخاب به او کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما بالاتر از انبیا و خدا نیستیم، خدا هم زمینه سازی می کند. خداوند به بنده می گوید من راه را به تو نشان دادم، پدر و مادر و مربی هم باید راه را نشان بدهند و انتخابات و اقدام را برای جوان بگذارند./ ت 302

مسؤول موسسه لیلةالقدر افزود: عمر ما سرمایه ماست، این عمر فراز و فرود دارد، قله آن جوانی است از این رو روز قیامت از ما سؤال می شود ای بنده در قله زندگی ات چگونه رفتار کردی.

وی غریزه جنسی برای جوانان را یک فرصت دانست و یادآور شد: غریزه جنسی در جوان، خوبی و زیبایی است. غریزه در انسان از نشانه ها و آیات آفرینش است. وقتی ما اسم مشکل بر روی غریزه جنسی می گذاریم یعنی از آن می ترسیم؛ اما در واقع می توان لطافت هستی را در آن دید. نکته مهم در این غریزه شناسایی و خوب برخورد کردن با آن است. ما با رسومات عجیب و تجمل گرایی باعث می شویم که این آیه الهی تبدیل به مشکل شود.

حجت الاسلام لاجوردی در توصیه ای به والدین گفت: ما مالک فرزندانمان نیستیم، فرزندان دست والدین امانت هستند، آنها دنیای خودشان را دارند. گاهی ما برای این که می‌خواهیم به وسیله فرزندانمان افتخاری برای خود کسب کنیم باعث استرس و افسردگی آنان می شویم، خدا نمی‌خواهد بنده ای به زور خوب شود. وظیفه والدین بستر سازی است. آنها نیامده اند آرزوهای ما را برآورده کنند. نکته مهم این است که ما نه به خوبی های تحمیلی افتخار کنیم و نه از بدی های اتفاقی نا امید شویم.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: جوانی، پیری و کودکی یک خط استمراری است، یک فاجعه نیست. جوان یعنی انرژی حقیقت جویی، جوان یک قله افتخار آمیز در زندگی والدین است اگر صحیح تربیت شود.

سه‌شنبه 13 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط