loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازنویسی تألیفات شهید مطهری منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

بنیاد فرهنگی شهید مطهری بازنویسی موضوعی مجموعه آثار غیر فلسفی شهید مطهری را در قالب یک کتاب به قلم «احسان بابایی» منتشر می‌کند.

«احسان بابایی» مولف این کتاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا، در ارتباط با این کتاب افزود: آثار شهید مطهری همواره از حیث موضوعاتی که در آن به اطلاع مخاطبان می‌رسد بسیار متنوع است، ولی در بسیاری از موارد به دلیل اینکه این موضوعات در آثار ایشان پراکنده است و نیز حجم بالایی را که این مجموعه آثار دارا هستند، امکان مطالعه آن برای همگان فراهم نیست. این کتاب در واقع تلاشی است برای بازنویسی خلاصه و موضوعی آثار شهید مطهری که توسط بنیاد فرهنگی شهید مطهری منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این کتاب اندیشه‌های شهید مطهری در ارتباط با موضوعات مختلف فرهنگی بازنویسی شده است و در عین حال در تمام متن، استناداتی را که به متن نوشته‌های شهید مطهری داشته‌ام را نیز با ذکر مرجع عنوان کرده‌ام. با توجه به اینکه بسیاری از آثار چاپ شده از ایشان به صورت سخنرانی‌‌هایی است که در قالب یک کتاب در آمده است، به نظر می‌رسد تقسیم‌بندی موضوعی آثار این شهید بزرگوار می‌تواند به ارائه منسجم آثار و اندیشه‌های ایشان به مخاطبان کمک شایانی را داشته باشد.

وی افزود: تا امروز موضوعاتی مانند حقوق زنان، امامت، جهاد، هجرت، فطرت، تعلیم و تربیت، تبلیغ و امر به معروف از آثار ایشان بازنویسی شده است و امیدوارم تا پایان سال جاری و حداکثر در حجمی معادل 600 صفحه این کتاب را توسط بنیاد فرهنگی شهید مطهری منتشر کنم.

یادآوری ‌می‌شود: احسان بابایی دانش‌آموخته رشته حقوق و عضور هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف دانشگاه امام صادق (ع) است و تاکنون آثاری مانند «موعود در نگاه شیعه»، «چراغ راه» شامل شرح وصیتنامه حضرت امام خمینی(ره) و «در امتداد عاشورا» از وی منتشر شده است.

پنجشنبه 15 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط