loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تازه ها از امام موسی ‌صدر

نویسندگان مرتبط : سید موسی صدر

مسوول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر از پایان یافتن ترجمه دو کتاب «احادیث‌ السحر» و «دراسات للحیات» از تفاسیر پراکنده امام موسی‌صدر از قرآن و انتشار آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مهدی فرخیان، مترجم و مسوول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، افزود: کتاب «احادیث‌ السحر» دربردارنده تفسیرهای امام موسی‌صدر از برخی آیات و سوره‌های قرآن است که در سحرهای ماه مبارک رمضان از رادیوی لبنان پخش شده‌اند.

وی افزود: کتاب «دراسات للحیات» مجموعه درس‌های امام موسی‌صدر در قالب تفسیر سوره‌های کوتاه به اعضای جنبش اَمَل است، وی به عنوان پایه‌گذار این جنبش نکاتی را به اعضای آن ارایه می‌کرد که بخشی از آن تفاسیر قرآن کریم‌اند.

فرخیان در ادامه یادآور شد: جنبش اَمَل که در عربی «حرکت‌العمل» خوانده می‌شود،‌ نخستین حزب شیعی است که ابتدا با اهداف نظامی و دفاع از جنوب لبنان تشکیل شد و بعدها اهداف فرهنگی را نیز جزء اهداف خود قرار داد.

مسوول انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر در پایان گفت: انتشار این دو کتاب چهارصد صفحه‌ای به موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر سپرده شده است و در آینده‌ای نزدیک و پس از طی مراحل اداری روانه بازار کتاب خواهند شد.

*‌*‌ فراخوان مقالات برای همایش «امام موسی صدر؛ انسان عقل و اخلاق»

دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، همایش بین المللی «امام موسی صدر؛ انسان عقل و اخلاق» را در مشهد برگزار می‌کند.

این همایش در روزهای 24 و 25 آذرماه 1388 در آمفی تئاتر دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. پژوهشگران و محققان علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ پانزدهم آبان 1388 برای دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

موضوعات مورد توجه در این همایش به این قرار است: تأثیر سیره معصومان(ع) بر اندیشه و عمل امام موسی صدر، هویت‌بخشی به شیعیان لبنان در پرتو معارف رضوی، انسان در منظومه فکری امام موسی صدر، امام موسی صدر و توسعه اجتماعی و نهادسازی، توانمندسازی و مسئولیت ‌بخشی به جوانان، نقش نوین زنان در خانواده و جامعه لبنان، همزیستی میان پیروان ادیان مختلف و فرهنگ گفت‌وگو با مخالفان از نگاه امام موسی صدر، فرایند نیرومندسازی مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل، نسبت دین با عقل، علم و اخلاق در اندیشه امام موسی صدر و... .

بنابراین فراخوان، پژوهشگران باید برای شرکت در این همایش مقالات خود را در محیط word و به آدرس اینترنتی hamayesh@imamsadr.ir یا به دبیرخانه همایش به آدرس: مشهد، دانشگاه فردوسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ارسال کنند.

** لوح فشرده‌"گفتارهایی از امام موسی صدر"

لوح فشرده «گفتارهایی از امام موسی صدر» شامل گفتارهایی از این اندیشمند شیعی درباره موضوعات مختلف به زبان فارسی توسط مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر این لوح فشرده شامل چهار بخش «زندگی‌نامه»، «سخنرانی‌ها»، «نگارخانه» و «درباره مؤسسه» است.

در بخش «سخنرانی»ها می‌توان هشت عنوان سخنرانی و مصاحبه امام موسی صدر را با صدای ایشان شنید. عناوین این گفتارها عبارت‌اند از: «حضرت علی(ع)»، جنگ‌های داخلی لبنان 1 و 2»، مصاحبه با رادیو تلویزیون ملی ایران»، «مصاحبه مطبوعاتی امام موسی صدر»، «دکتر شریعتی»، «تبلیغ» و «جوانان». همچنین در بخش زندگی‌نامه نیز، خلاصه‌ای از زندگی امام موسی صدر از ولادت در قم تا ربوده شدن در لیبی به قلم دکتر محسن کمالیان قابل مشاهده است.

در بخش «نگارخانه» این لوح فشرده نیز می‌توان ده‌ها عکس از امام موسی صدر را در موضوعات شش گانه زیر مشاهده کرد: «عکس‌های فردی»، «در میان مردم»، «گفت‌وگوی ادیان»، «مقاومت اسلامی»، «نشست‌ها» و «دیدار با سران». این نرم‌افزار در سال 1388 برای نخستین بار تولید و منتشر شد و در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، عرضه شد.

مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به طور رسمی در سال 1382 تأسیس شد و تمام فعالیت‌های آن برای تحقق دو هدف اصلی «پی‌گیری قضیه ربودن امام موسی صدر و نجات ایشان» و نیز «معرفی منظومه فکری و مجموعه اقدامات عملی امام» طراحی و اجرا شده است.همچنین این مؤسسه در سال 1387 موفق به دریافت پروانه نشر شده و فعالیت انتشارات خود را آغاز کرده است.

از این اندیشمند برجسته شیعی محصولات زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
نای و نی (در قلمرو اندیشه امام موسی صدر1)
اندیشه ربوده شده: گفتارهایی درباره امام موسی صدر جلد 1
امام موسی صدر
سید موسی صدر
رهیافت های اقتصادی اسلام
امام موسی صدر، امید محرومان
ادیان در خدمت انسان
شرح صدر/ لوح فشرده

یکشنبه 25 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط