loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جنگ علیه والدین در غرب

«جنگ علیه والدین» در نقد وضعیت خانواده‌ها در غرب منتشر ‌شد.
کتاب «جنگ علیه والدین» ترجمه و تلخیص کتاب the war against parents نوشته سیلو یا آن هیولت وکورنل وست است که در سال 1997 میلادی آمریکا چاپ و منتشر شده است.
بحران فروپاشی خانواده در دنیای امروز و پیامدهای ناگوار آن به ویژه در غرب موجب شده است تا نویسندگان کتاب حاضر دست به بررسی یکی از علل فروپاشی خانواده که همانا تضعیف نقش والدین است، بپردازند و در نقش سرنوشت‌ساز و عملکرد بی‌بدیل والدین در خانواده تأکید ورزند.
نویسندگان کتاب «جنگ علیه والدین» تلاش کرده‌اند عوامل گوناگونی را که به شیوه‌های مختلفدر فرسایش جایگاه والدین مؤثر بوده‌اند را مورد تحلیل قرار دهند. آن‌ها انگشت اتهام خود را بیش از هر چیزی به سوی اقتصاد و فرهنگ حاکم بر آمریکا و نظام سرمایه‌داری نشانه می‌گیرند و ابعاد مختلف تهاجم را با دقت و تیزبینی به‌دقت به تصویر می‌کشند. سیلویا ان هیولتب، دارای مدرک دکترا در رشته اقتصاد از دانشگاه لندن است. وی مؤسس و رئیس مرکز سیاست‌گذاری اشتغال و زندگی و مدیر برنامه جنسیت و سیاست‌گذاری عمومی در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا در آمریکا است و همچنین در دانشگاه کمبریج ، کلمبیا و دانشگاه پرینستون تدریس دارد.
این کتاب سفارش اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و توسط معصومه محمدی ترجمه شده است.
دفتر نشر معارف، «جنگ علیه والدین» را در 280 صفحه و در تیراژ 300 نسخه با قیمت 2800 تومان منتشر کرده است.
اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد پیش از این، شش جلد کتاب در زمینه نقد فمنیسم از منظر کارشناسان و محققان غربی تحت عنوان «فمینیسم در ترازوی نقد» را ترجمه و منتشر کرده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

یکشنبه 25 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط