loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب

هفتمین جلد فمنیسم در ترازوی نقد با عنوان «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» منتشر شد.
کتاب «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» اثر محققان سازمان روانشناسی آمریکا از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
اندیشمندان غربی کتابهای متعددی نقد فمنیسم نگاشته اند که ترجمه آنها، جامعه ما را با آثار مخرب این جریان بیشتر آشنا خواهد کرد. کتاب «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب» یکی از ده جلد کتابی است که اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در جهت تحقق نقد برون دینی فمنیسم عرضه کرده است.
این کتاب، ترجمه و تلخیص سه کتاب است که در سه بخش تنظیم شده است.
بخش اول آن، کتاب «ایجاد کردن دیدگاه جنسی در مورد دختران» نوشته هفت نفر از پژوهشگران روانشناس آمریکایی از دانشگاههای کالیفرنیا، سنت میشائیل، کلورادو، سانفرانسیسکو، میشیگان و هاروارد است که در سال 2007 در آمریکا چاپ و منتشر شده است. این بخش به همت فاطمه سادات رضوی ترجمه و تلخیص شده است.
این بخش، در گزارشی به وضعیت موجود دختران و زنان در رسانه ها، مدارس، دانشگاهها و عرصه سیاست و تبلیغ غرب میپردازد و حتی نشان میدهد که چگونه دختران غربی می توانند خود را از یک شیء جنسی شدن، مورد توجه جنسی صرف بودن و جنسی زیستن رها کنند.
بخش دوم، ترجمه و تلخیص کتاب «ماده خوکهای شوونیست» نوشته خانم آریل لوی است که در سال دو هزار و پنج در آمریکا منتشر شده است. این بخش فمنیست های امروزی را به بررسی می کند و این که چگونه دختران امروزی در غرب از آرمانهای اولیه فمنیستی جدا شده اند و خود را با مردان هرزه (نر خوکهای شوونیست) مقایسه می کنند و سعی دارند با عرضة خود و آراستن و دل ربایی در مراکز عیش و نوش، هویت زنانه خود را اثبات کنند و توانایی زنان امروز را تنها در ویژگیهای جنسی آنان می دانند. این کتاب به همت راحله میراسلامی ترجمه و تلخیص شده است.
بخش سوم هم، کتاب «بهای سنگین مادی گرایی» نوشته تیم کسراست که در سال 2002 در آمریکا به چاپ رسیده است. این کتاب که از سوی نشریه «چویس» به عنوان کتاب علمی برجسته سال برگزیده شده است و به همت خانم پریسا پور علمداری ترجمه و تلخیص شده است.
در این بخش عامل اصلی همه تغییرات در جامعه غرب یعنی مادی گرایی و میل به مادیات مورد بررسی قرار گرفته است و این عامل، سبب اصلی فروپاشی خانواده ها، انحرافات اجتماعی و حتی آسیب به محیط زیست معرفی شده است.
توصیه های کاربردی مندرج در بخش های مختلف این کتاب، نکات کلیدی و تأمل برانگیزی را بر خوانندگان و جامعه دانشگاهی و مروجآن فمنیسم در ایران می نهد تا ما دقت و توجه بیشتری در وضعیت اجتماعی خانواده امروز خودمان و غرب داشته باشیم.
این کتاب در 256 صفحه و در تیراژ 3000 نسخه و با قیمت 26000ریال از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت دفتر مطالعات و توسعه کتابخوانی دفتر نشر معارف با نام پاتوق کتاب(www.ketabroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

چهارشنبه 4 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط