loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبنان به روایت ‌صدر و چمران

روایتی از جنگ‌های داخلی لبنان از زبان امام موسی‌صدر و شهید چمران، از نزدیک‌ترین یارانش، در کتابی با عنوان «لبنان به روایت امام موسی‌صدر و شهید مصطفی چمران» به‌زودی از سوی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر منتشر می‌شود.

مهدی فرخیان، عضو کمیته پژوهشی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر، این اثر را پاسخ امام موسی‌صدر و شهید چمران به سوالات علی حجتی‌کرمانی، نویسنده کتاب دانست و گفت: این پرسش و پاسخ‌ها مربوط به جنگ‌های داخلی لبنان و نقش احزاب و گروه‌های مختلف آن است.

وی نقش شیعیان در جریانات لبنان را اساسی خواند و گفت: لبنان کشوری با موقعیت استراتژیک و مورد توجه کشورهای بیگانه است، به همین دلیل همواره شاهد وابستگی برخی احزاب لبنان به بعضی از کشورهای بیگانه بوده‌ایم. در این میان حزب شیعیان لبنان به عنوان حزبی مستقل قابل بررسی محسوب می‌شود.

عضو کمیته پژوهشی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر در ادامه گفت: بخش پایانی این اثر نیز دربردارنده نامه‌های شهید چمران به صادق طباطبایی درباره فعالیت‌هایش در لبنان است.

فرخیان به انتشار پیشین این کتاب توسط انتشارات قلم اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تجدید چاپ این اثر پس از گذشت چندین سال و همچنین علاقه‌مندی محققان مسایل خاورمیانه به روایتی قابل اعتماد از جنگ‌های داخلی لبنان، موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی‌صدر بر آن شد تا به چاپ مجدد این اثر اقدام کند.

این کتاب در شمارگان 1500 نسخه و 270 صفحه در حال گذراندن مراحل اداری چاپ و نشر است.

سه‌شنبه 27 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط