loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دردانه دلداده؛ روایت تحلیلی زندگانی حضرت زهرا(س)

نویسندگان مرتبط : محمدجواد مروجی طبسی

بررسی تحلیلی دوران زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) در کتابی با عنوان «دردانه دلداده» به قلم محمدجواد مروجی طبسی و بازگردان علیرضا کاوندبروجردی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش ایبنا، این کتاب با استناد به منابع معتبر دینی و روایی به تشریح گوشه‌هایی از زندگی معنوی و درس‌آموز دختر گرامی رسول اکرم(ص) پرداخته است.

در بخشی از این کتاب آمده است:« حضرت فاطمه(س) در خانه نبوت رشد کردند، از حب ایمان و مکارم اخلاق شیر خوردند و از مهربانی پدر و مادر بزرگوارشان بهره‌مند شدند. جایگاه استوارشان بهترین جایگاه و محل رویش‌شان بهترین محل بود. او دختر نبی مصطفی(ص)، برترین مخلوق در پهنه گیتی و خاتم پیامبران(ص) و خدیجه(س)، سرور تمام زنان بود.

با وجود این که طاغوت‌های زمان، شمشیرهای خود را برگردن فرزندان حضرت فاطمه(س) قرار داده بودند تا آنان را از بیخ کنده، نسل‌شان را منقطع کنند، فرزندان فاطمه(س) با حضور خود صحنه، هستی را پر کردند و در میان آنان، دانشمندان، حکیمان و سیاست‌مدارانی چون امام باقر(ع)، امام صادق(ع)، امام کاظم(ع) و امام رضا ظهور کردند.»

ابن کتاب در شانزده فصل به رشته تحریر درآمده و به بررسی دقیق در زمینه ولادت، اسامی و القاب، مقام حضرت فاطمه(س)، از ولادت تا هجرت، پس از هجرت، ویژگی‌های فاطمه(س)، مناقب، فاطمه(س) و از دست دادن رسول خدا(ص)، فاطمه(س) و دفاع از ولایت، غضب فدک، دوران بیماری و شهادت آن حضرت(س) پرداخته است.

چاپ اول کتاب «دردانه دلداده» توسط نشر بوستان کتاب در شمارگان 1500نسخه، 476 صفحه و بهای98000 ریال به بازار نشر عرضه شده است.

از این نویسنده، کتاب «حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت (ع)» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سیات پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 27 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط