loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتگوی مظفر اقبال با سید حسین نصر در یک کتاب منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید حسین نصر

کتاب "اسلام، علم، مسلمانان و تکنولوژی: سید حسین نصر در گفتگو با مظفر اقبال" توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در 212 صفحه به زبان انگلیسی منتشر شده است.

کتاب "اسلام، علم، مسلمانان و تکنولوژی" به مسائل پیچیده‌ای پرداخته که پیش روی جهان امروز در زمان معاصر است که این امر در عرصه تکنولوژی و علم مدرن بیش از سایر موارد مورد تأکید قرار گرفته است. در سه مقاله بلند و چهار گفتگوی متمرکز سید حسین نصر و مظفر اقبال دیدگاههای اسلامی را درباره خاستگاه جهان و زندگی ، ابعاد مختلف رابطه اسلام و علم، رویکرد مسلمانان نسبت به علم و تکنلوژی مدرن و بحران زیست محیطی بررسی کرده‌اند.

در قلب این گفتگوهای متنوع مبرم‌ترین موضوع " آینده مسیر تمدن اسلامی" است که به مورد تأکید قرار گرفته است.

دو مقاله در نخستین بخش کتاب ارائه شده است، مقاله اول درباره " مفهوم" نوشته مظفر اقبال و مقاله دوم درباره " عالم به مثابه موضوع مطالعه علمی" نوشته سید حسین نصر است.

در بخش گفتگوها که میان سید حسین نصر و مظفر اقبال انجام شده و ابتدا در مجله اسلام و علم منتشر شده بود موضوعات متنوعی میان آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که در میان آنها این موضوعات به عنوان فهرست مطالب انتخاب شده‌اند: موضوعات اسلام، علم و مسلمانان؛ اسلام، مسلمانان و تکنولوژی مدرن؛ دربار بحران زیست محیطی؛ درباب خاستگاههای زیستی.

بخش آخر نیز با عنوان " جهان بینی اسلامی و علم مدرن" دربرگیرنده متن سخنرانی سید حسین نظر به عنوان سخنرانی اصلی همایش بین المللی علم در جامعه اسلامی در قرن بیست و یکم است که ماه مارس 1995 در اسلام آباد برگزار شده بود.

سید حسین نصر استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج واشنگتن و رئیس بنیاد مطالعات سنتی است و مظفر اقبال به عنوان رئیس مرکز اسلام و علم در کانادا فعالیت می‌کند.

از استاد سید حسین نصر کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
اسلام و تنگناهای انسان متجدد
جوان مسلمان و دنیای متجدد
دین و نظام طبیعت
علم و تمدن در اسلام

چهارشنبه 28 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط