loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نمایشگاه کتاب مترو

نمایشگاه کتاب مترو صبح روز دوشنبه، دوم شهریور ماه به طور رسمی در ایستگاه مترو شهید بهشتی افتتاح می شود.

محمد حقی در گفت و گو با «شبکه خبر دانشجو»، با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح نمایشگاه کتاب مترو از سال گذشته به مناسبت ماه رمضان در 23 ایستگاه متروی تهران با هدف تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه اجرا شد و امسال نیز به مدت 20 روز در ایستگاه‌های مترو دایر خواهد شد.

وی افزود: در این طرح 400 عنوان کتاب در هر ایستگاه در روزهای اولیه ارائه می شود و طی روزهای آینده عناوین جدید دیگری نیز جهت ایجاد تنوع عرضه خواهد شد.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب مترو با بیان اینکه مسئولیت برگزاری این طرح توسط تشکلی از روحانیون تحت قالب موسسه «انتظار صبح قریب» انجام می گیرد، یادآور شد: این طرح توسط تعدادی از روحانیون و بنابر تحقق اهدافی چون ایجاد انگیزه مطالعه در مردم، ارائه مشاوره و راهنمایی به مخاطبان، وارد کردن کتاب در سبد خانوار و برگزاری نمایشگاه‌های کوچک در نقاط مختلف به جای برپایی یک نمایشگاه گسترده به اجرا در خواهد آمد.

حقی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه کتاب در این طرح، یک کارشناس متخصص نیز به ارائه خدمات مشاوره و همچنین پاسخگویی به مسائل اخلاقی و شرعی خواهد پرداخت.

وی با اشاره به گسترش نمایشگاه‌های کتاب در اماکن عمومی سراسر کشور، اظهار داشت: علاوه بر مترو، مذاکراتی با برخی امامزداده‌ها و پارک‌های شهر تهران نیز برای برگزاری نمایشگاه کتاب انجام گرفته است که در گام‌های بعدی متناسب با ایام فاطمیه و محرم به اجرا در خواهد آمد.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب مترو یادآور شد: وزارت ارشاد، انتشارات سوره مهر و مترو از مشارکت کنندگان طرح نمایشگاه کتاب مترو هستند.

ماهنامه راه سال گذشته گفتگویی با سه تن از فعالان این طرح درابره شیوه های نوین توزیع کتاب و تجربیاتشان در این زمینه انجام داده است.

پنجشنبه 29 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط