loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلیمی‌نمین: در معرفی انقلاب‌ ضعیف عمل کردیم

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با اشاره به ارائه آثار متنوع در مورد انقلاب اسلامی ایران توسط دست‌نشانده‌ها گفت: ما در معرفی انقلاب اسلامی که با مشقت و سختی حاصل شد کوتاهی کردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس ، عباس سلیمی‌نمین شب گذشته در مراسم افتتاحیه نخستین انجمن مجمع عمومی انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران که در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از آن دسته تحولاتی است که تاثیرات و تبعات آن منحصر به یک محدوده زمانی و مکانی نیست و گستره آن تمام تاریخ را در بر می‌گیرد.
وی افزود: هرچه از طول انقلاب اسلامی می‌گذرد توجهات و مطالعات این پدیده از نگرش‌های مختلف با منافع خاصی صورت می‌گیرد.
سلیمی‌نمین خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب اسلامی جریانات سلطنت‌طلب آثار کم ارزش علمی پیرامون انقلاب اسلامی و مباحث مطرح شده ‌آن دوران را ارائه کردند که توفیقی حاصل نشد، اما در عصر حاضر این آثار را ارتقا ‌داده و تاثیرگذاری آن بیش از پیش شده است.
وی اظهار داشت: این آثار با کمیت بی‌شماری در دسترس علاقه‌مندان به مباحث انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد حال آنکه هیچ گروه و یا انجمن منسجمی در برابر تولیدات آنها حرفی برای گفتن نداشته است.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت ایجاد انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران افزود: در مورد انقلاب اسلامی یک امر ضروری است که انجمنی تشکیل شود و اطلاعات مربوط به انقلاب اسلامی را ساماندهی کند و توانمندی انقلاب اسلامی را ‌در راستای پاسخگویی به برخی شبهات نشان دهد.
سلیمی‌نمین با اشاره به اینکه برخی نویسندگان وابسته به عوامل غرب و جریانات سلطنت طلب با نگارش کتاب‌هایی در زمینه برخی حوادث، وقایع انقلاب اسلامی را به صورت عکس بیان می‌کنند، گفت: متاسفانه هیچ‌گروه و یا انجمنی پاسخی بر اظهارات آنها ندارد.
وی اظهار داشت: اگر مباحث مطرح شده در این کتاب‌ها به درستی بررسی و پاسخگویی نشود ممکن است در آینده و برای نسل جوان انحرافاتی به دنبال داشته باشد.
سلیمی‌نمین خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی عناصر وابسته،‌ از منابع موجود آن زمان به نفع خود استفاده کرده و بسیاری از جریانات را به نفع رژیم پهلوی بیان کردند.
وی با بیان اینکه ما در این زمینه تنها دست روی دست گذاشتیم، ادامه داد: استفاده از اظهارات دکتر مصدق نسبت به سلطنت رضا خان می‌توانست قداستی را که نویسندگان و دست نشانده‌ها برای رژیم پهلوی ایجاد کردند را از بین برده و پاسخگوی مناسبی برای آن باشد.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به حوادث امروز یادآور شد: کودتای 28 مرداد ماه و آتش زدن سینما رکس نیز از حوادثی بود که می‌توانستیم‌ به نفع انقلاب اسلامی و تبیین چهره واقعی پهلوی‌ها از آن استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم چهره پهلوی و جریانات متصل را به خوبی برای دانشجویان و جوانان روشن کنیم قادر نیستیم ریشه‌های انقلاب اسلامی را برای آنها معرفی‌کنیم.
سلیمی‌نمین اظهارد اشت: این دو حادثه کافی است که جوانان را نسبت به برنامه‌های پهلوی و اقدامات نهضت عدالت‌جوی ایران آگاه کند اما برنامه‌ریزی‌های دقیق آنها و کم توجهی ما جوانان را دچار سردرگمی کرده است.

منبع: فارس

جمعه 30 مرداد 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط