loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تدوین یادنامه‌ محمدرضا آقاسی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا آقاسی

یادنامه‌ محمدرضا آقاسی تدوین شد. به گفته‌ علی داوودی - مؤلف یادنامه -، کتاب «شاعر مردم» یادنامه‌ی محمدرضا آقاسی است که در بیش از ‌٢٥٠ صفحه گردآوری و تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، این اثر شامل گفت‌وگوهایی با تعدادی از شاعران و پژوهشگران از جمله یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا سنگری، سعید بیابانکی، امید مهدی‌نژاد، عبدالرحیم سعیدی‌ راد، عباس مشفق ‌کاشانی، پرویز بیگی‌ حبیب‌آبادی، حمیدرضا شکارسری، سیدجواد موسوی، شیرینعلی گلمرادی و... درباره‌ی آقاسی است.

یادداشت‌هایی از نویسندگان و گزیده‌ای از شعرهای این مثنوی‌سرا و شاعر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم از دیگر بخش‌های یادنامه است.

داوودی در توضیحی درباره‌ی آقاسی گفت: این شاعر در فضای ادبیات ما غریبه است و نسبت به او بی‌مهری شده است؛ در حالی‌که نوع خاصی از شعر و ادبیات را به مردم معرفی کرد.

محمدرضا آقاسی ‌٢٤ فروردین‌ماه سال ‌١٣٣٨ در خانواده‌ای مذهبی در شهر تهران به‌دنیا آمد. این شاعر بامداد سوم خردادماه (هم‌ز‌مان با سال‌روز آزادی خرمشهر) در سال ‌١٣٨٤ و در سن ‌٤٦سالگی به‌خاطر ایست قلبی و مشکل تنفسی در تهران درگذشت.

علی داوودی پیش‌تر مجموعه‌های شعر «سوءتفاهم» شعر مقاومت / نشر هزاره‌ی ققنوس، «نام تو چیست» مجموعه‌ی غزل / نشر سوره‌ی مهر، «مردگان بسیارند» گزیده‌ی شعر/ نشر تکا و «شعری برای جنگ» / گزیده‌ی شعر از شاعران درباره‌ی جنگ را منتشر کرده است.

یکشنبه 8 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط