loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب طنز 5 منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید عبدالجواد موسوی | یوسفعلی میرشکاک | دفتر طنز حوزه هنری

"کتاب طنز (5)" از مجموعه کتابهای دفتر طنز از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
این کتاب از مجموعه نوشته‌ها و آثار طنزی است که به اهتمام عبدالجواد موسوی در9 بخش با آثار و گفتاری از ولی‌الله درودیان، یوسفعلی میرشکاک، بهروز ایمانی، محمدباقر انصاری، حسین متقی، فاطمه کُرد چگینی، سعید نوری و زکریا تامر به نگارش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای کتاب عبدالجواد موسوی با مقدمه ای با نام "بای بسم‌الله" آغازکننده مطالب کتاب است، در بخش اول مقاله "شکل دگر خندیدن" فاطمه کُرد چگینی آمده است که به اساس شوخ‌طبعی و طنزِ تاریخی می‌پردازد و به نوعی شکل دگر خندیدن را بررسی می‌کند.

در گفتار دوم ولی‌الله درودیان با بازخوانی چرند و پرند دهخدا به "شیوه و شگردهای دهخدا در نوشتن چرند و پرند" می‌پردازد.

یوسفعلی میرشکاک دیگر نویسنده بخشی از کتاب، به طنز رندانة لسان‌الغیب (حافظ شیرازی) می‌پردازد و یادداشتی با نام "چون نیک بنگری همه تزویر می‌کنند" را به نگارش درآورده است. همچنین وی در گفتار هشتم کتاب با مقاله‌ای با عنوان "هرج و مرج‌طلب آرام" نگاهی گذرا به طنز کیومرث منشی‌زاده دارد.

بهروز ایمانی نویسنده یکی دیگر از مقالات کتاب با نام "خروس‌باز مُلّا جعفری" است، در ادامه حسین متقی مقاله "قصه موش و گربه برخوانا" را نگاشته که دراین‌باره به روایت دست‌نویسهای کهن نیز اشاره شده است.

"لطیفه‌ها و ضمیر ناخودآگاه" از دیگر بخشهای کتاب است که محمدباقر انصاری آن را به نگارش درآورده است. این مقاله جستاری در بازاندیشی لطیفه‌ها از منظر زیگموند فروید است.

س

یکشنبه 8 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط