loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو کتاب درباره انتخابات اخیر

«تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شدند. کتاب «تقلب بزرگ» را مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشرکرد. این کتاب با تدوین فرشاد مهدی‌پور به شبهات مطرح شده با عنوان تقلب پرداخته است.

به گزارش ایبنا، ‌در این کتاب شبهات مطرح شده از سوی نامزدهای شکست‌خورده در انتخابات، با عنوان کردن مساله تقلب بررسی و با توجه به مبادی قانونی و بدون جهت‌گیری خاص، به آنها پاسخ داده شده است.

در بخشی از این کتاب آمده: «آنچه پس از اعلام نتیجه‌ انتخابات 22 خرداد رخ‌داد، رویدادی کم‌نظیر در حیات سیاسی سی ساله جمهوری اسلامی بود. نامزدی که خود را پیروز انتخابات می‌دانست و در تمامی دوره تبلیغات، از خود چهره‌ای قانون‌مدار و متعهد به نمایش گذاشته بود، ناگهان تغییر موضع داد و (در همان لحظات اولیه) بی‌اقامه هیچ دلیل و دعوایی، خواهان ابطال انتخابات شد.

این در حالی است که شوک بزرگ ناشی از این اتفاق، پس از دوره‌ای تردید و سرگردانی به شکافی بزرگ در جامعه منجر شد و فضایی به‌شدت دو قطبی را میان نخبگان، مردم و حاکمیت به‌وجود آورد؛ موج بی‌اعتمادی برخاسته از اعلام تقلب گسترده در انتخابات آن‌چنان فراگیر شد که حتی پاسخ‌های واقعی هم چندان مورد توجه افکار عمومی قرار نگرفت و شنیده نشد.»

کتاب «تقلب بزرگ» با بیان موضوعاتی نظیر 3 هدف با یک تیر (اهداف ابطال)، آتش زیر خاکستر، چرا 8 روز بعد، دلایل ابطال، پیش از تقلب، پلمپ صندوق‌ها پیش از رای‌گیری، تعرفه‌ها، داستان صندوق‌های سیار و محدود کرن زمان رای‌گیری، به شبهات طرح شده می پردازد.

کتاب تقلب بزرگ در شمارگان 2000 نسخه، 98 صفحه، قطع پالتوی و بهای 8000 ریال توسط فرشاد مهدی‌پور تالیف و به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

کتاب «شنبه پس از انتخابات» با نگاهی به انقلاب‌های رنگین کشورهای جهان، در قالب تاریخ‌نگاری به بررسی حوادث پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری پرداخته است. این کتاب با اهتمام محمد سعید کاوه و توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتاب به بررسی حوادث روزهای قبل و بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری و بازتاب‌های آن از تاریخ 21 خردادماه تا 11 تیرماه 1388 می‌پردازد.

مطالب کتاب، با نگاهی به انقلاب‌های رنگین شکل گرفته بر اساس اعتراض به نتایج انتخابات کشورهای جهان از جمله؛ اوکراین و گرجستان، میزان دخالت آمریکا و رسانه‌های خبرپراکنی غرب تهیه شده است. کتاب حاضر با توجه به این انقلاب‌ها، حضور 85 درصدی مردم ایران در انتخابات دهم و وقایع فردای روز انتخابات و اعتراض به نحوه برگزاری آن تدوین شده است.نویسنده این اثر، اخبار هر روز را در سه بخش «تیتر و ساعت»، «متن خبر» و «حواشی» تدوین کرده است.

کتاب «شنبه پس از انتخابات» در شمارگان 2000 نسخه، 295 صفحه، قطع پالتویی و بهای 23 هزار ریال به اهتمام محمد سعید کاوه تدوین و از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتابها به زودی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب عرضه خواهد شد.

سه‌شنبه 10 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط