loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ کتابی از نصری

نویسندگان مرتبط : عبدالله نصری

عبدالله نصری در کتاب «مبانی رسالت انبیا در قرآن» با استفاده از آیات قرآن به پرسش‌های مطرح درباره رسالت پیامبران پاسخ داده است.
«چرا پیامبران مبعوث شدند؟ چه دلیل عقلانی بر لزوم بعث آنها داریم؟
اهداف بعثت انبیا چه بود؟ آنها یک هدف داشتند یا چند هدف؟
چه کسانی مقابل انبیا موضع می‌گرفتند؟ آنها چه آرمان‌ها و خصوصیت‌های مشترکی داشتند؟ برای مبارزه با پیامبران از چه روش‌هایی استفاده می‌کردند؟
مخاطب پیامبران چه کسانی بودند؟ همه انسان‌ها یا افرادی خاص؟ پیامبران برای رساندن پیام خود از چه روش‌هایی استفاده می‌کردند؟
راه‌های شناسایی انبیا چیست؟ چه طور پیامبران را از مدعیان بشناسیم؟
اعجاز چیست؟ آیا معجزه پیامبران مخالفتی با قانون علت و معلولی دارد؟
وحی چیست؟ وحی و الهام و اشراق چه تفاوتی با هم دارند؟ آنهایی که وحی را نپذیرفته‌اند چگونه این پدیده را تفسیر می‌کردند؟
علم انبیا از چه نوع بود؟ آیا انبیا علم غیب داشتند؟ انبیا می‌توانستند کارها را تاویل کنند؟
عصمت چیست و چه مراحلی دارد؟آیا دلایل عقلی بر لزوم عصمت وجود دارد یا نه؟ اگر انبیا معصوم بودند، چرا آیات قرآن به آنها نسبت گناه داده است؟
انبیا جز کدام گروه و طبقه بودند؟
زمینه بعثت پیامبران چه بود؟آیا شرایط ظهور آنها جنبه اقتصادی داشت؟
آیا انبیا با هم وحدت داشتند؟ مقام و مراتب آنها چه بود؟
و بالاخره حاصل تلاش انبیا چه بوده است؟ و آنها چه تاثیری در طول تاریخ از خود به جا گذاشتند؟»
نویسنده کتاب در مقدمه کتاب «مبانی رسالت انبیا در قرآن» این پرسش‌ها را مطرح کرده و مطابق همین پرسش‌ها در 12 فصل به آنها پاسخ داده است.
انتشارات سروش کتاب «مبانی رسالت انبیا در قرآن» را در 392 صفحه و 3هزار شمارگان با قیمت 7هزار تومان تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرده است.
از این استاد دانشگاه علامه طباطبایی و شاگرد علامه جعفری، کتابهای «رویارویی با تجدد» (دوره دو جلدی)، «فلسفه آفرینش»، «کلام خدا: تحلیل و نقد دیدگاه روشنفکران دینی درباره وحی و تجربه نبوی»، «فلسفه خلقت انسان»، «آفاق مرزبانی: گفت و گوهایی با علامه محمدتقی جعفری» و «گفتمان مدرنیته ؛ نگاهی به برخی جریانهای فکری معاصر ایران» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 12 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط