loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دریا خانم منتشر می شود

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

خاطرات آذر علامه‌زاده از سال‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با تدوین قاسم یاحسینی در قالب کتاب "دریا خانم"، به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

یاحسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: این اثر در قالب تاریخ شفاهی و به پیشنهاد آذر علامه‌زاده در چارچوب مصاحبه‌هایی که یک هفته زمان برد، تدوین شد.

وی درباره موضوع کتاب گفت: "دریا خانم" بیان‌کننده سرگردانی‌ها و رنج‌های زنی تنها در سال‌های جنگ است که توپ‌های صدام زندگی‌اش را متلاشی کرده‌اند.

نویسنده کتاب "از جنگ لرده تا حماسه سیمین" ادامه داد: آذر علامه‌زاده، در سن 16 سالگی برای کاری به بوشهر می‌رود. ولی سرنوشت وی را برای همیشه پایبند این شهر می‌کند. همسرش، رضا جلیلوند، از اعضای نیروی دریایی سپاه پاسداران و اهل ارومیه بود که سوم خرداد سال 1361 به شهادت رسیده است.

قاسم یاحسینی در پایان با اشاره به این که هر انسان یک کتاب خاطره زنده است، گفت: نوع مصاحبه و توانایی مصاحبه‌ کننده در طرح سوال‌ها، عوامل مهم تدوین خاطرات هستند.

کتاب "دریا خانم" در قطع رقعی و 144 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 16 هزار ریال، توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

مجموعه دو جلدی «تاریخ شفاهی خبرنگاران دفاع مقدس» منتشر می شود
قاسم یاحسینی از انتشار مجموعه دو جلدی با عنوان «تاریخ شفاهی خبرنگاران دفاع مقدس» خبر داد.

به گزارش ایبنا، قاسم یاحسینی، نویسنده و خاطره نویس افزود: ضبط خاطرات رزمندگان و عناصر درگیر در هشت سال دفاع مقدس به شکل صوتی یا تصویری را تاریخ شفاهی جنگ می گویند و حفظ، ثبت و نگهداری از این منابع، بسیار قابل اهمیت است.

نویسنده کتاب «آخرین شلیک»، در ادامه گفت: تا به حال در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، کتاب قابل توجهی منتشر نشده است. به همین دلیل، برای پر کردن این خلا از مرداد سال 1386 به مصاحبه با بیست نفر از خبرنگاران جنگ مانند سعید علامیان، مرتضی سرهنگی، سعید فخرزاده، محسن مطلق و سعید صادقی پرداختم و این مجموعه دو جلدی را در قالب تاریخ شفاهی جمع آوری و تدوین کردم.

یاحسینی در پایان اظهار داشت: مجموعه دو جلدی «تاریخ شفاهی خبرنگاران دفاع مقدس» توسط انتشارات سوره مهر اواخر تابستان سال جاری منتشر می شود.

قاسم یا حسینی، متولد سال 1344 شیراز است. وی 83 عنوان کتاب، در کارنامه ادبی خود به ثبت رسانده که 24 عنوان آن ها با موضوع جنگ و هشت سال دفاع مقدس است.

از جمله آثار یاحسینی که در جشنواره های کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفته، می توان به: رو در روی شیطان(1379)، پای پیاده روی آب(1380)، خرمشهر پایتخت جنگ(1381) و پنهان زیر باران(1386) اشاره کرد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و پژوهشگر ادبیات پایداری در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•ابوعطا و گریه جلاد
•رضای کوچک
•زیتون سرخ
•شهریور 1320
•قشون پهلوی
•یک دریا ستاره

پنجشنبه 12 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط